Makcik 50 sen

Cerita mudah untuk difahami kerana ini cerita orang biasa. Cerita makcik menjual air cendol kegemaran aku. 

Rutin apabila berada di pekan itu, aku singgah untuk mencari minuman kesukaan. Mungkin rindu untuk merasa cendol istimewa pekan aku. 

Dulu harga sebekas air itu hanya rm 1. Tapi dunia berubah, harga minyak naik. Maknanya semuanya akan naik. Termasuk hantaran kahwin agaknya. Lelaki makin sakit kepala, dan makin ramai juga wanita tetap bujang hingga separuh umurnya. 

REDHA . . . 

Ok kembali kepada cerita. 

"Makcik cendol satu" 

Aku hulurkan duit kertas rm 2 . Dengan niat, tidak apa la apa sangat baki 50 sen tu. 

Harga cendol sekarang rm 1.50 . 

Makcik tu hulur, aku amik. 

"nda apa la makcik tu baki" 

"Eh tidak bole begitu , tunggu jap. 50 sen pun duit juga" . 

Rasa bersalah. Bukan niat tidak mengendahkan 50 sen itu, cuma merasakan mahu memberikan rezeki kepada makcik.  

Tapi dia lebih tahu nilai 50 sen itu dalam hidup. Aku menghormati. 

Ternyata pepatah " orang tua itu lebih banyak makan garam "  itu benar. 

Manusia itu berubah mengikut peredaran zaman. Apa pun makcik 50 sen mengajar  aku untuk menghormati setiap keputusan. 
Mengajar aku untuk menilai erti sebenar wang itu. 

Terima kasih makcik 50 sen. 


Cerita miley ...

Cinta dan Cinta . Dia menyintai dia sepenuh hatinya . 
Mungkin tiada dua. 

Dia yang terakhir. 

Digoncang dunia , mari ... 
Aku bahagia . 

Hingga akhirnya masih percaya tetap bersama. Ah mana mungkin ... 

Ya mana mungkin kau tahu jalan cerita itu . Kau hanya melihat, 
Aku merasa cintanya. Sekian. 

Aku letih untuk kesekian kalinya ... 
Percaya yang palsu itu mutiara di lautan. 

For some reason ...

I hate you and I don't want you ... 

Ignoring you it's way better than say hello even smiling to you . 

I meant , you're the best thing happen to me. The right person that sent to me ever. 

Still for some reason I hate and don't want you. 

Late night

 

“When I did finally speak, I surprised myself by saying exactly what was on my mind. 

.
“You must hate me.”

She stared a long time at me.

I did,” she said slowly, “But it’s mostly myself I hate.”

Don’t,” I said.

And why the hell shouldn’t I hate myself? Everybody else hates me.” 

The other side.

Travel over the world. 

one of my big dream ... will you help me ? 



Favourite places ever ... New Zealand !

  

 

Things im dreaming to do 
-- skydiving--
 
--buggyjump--
 

till we meet again ... dream . 


lagi kata-kata. salam hari rabu ... malas sekali lagi melanda diri untuk aktif di laman blog kesayangan ini, sibuk ? mungkin satu darinya atau terpaksa layan hal lain. 

rutin hidup 

1. Bangun awal pastikan tempat tinggal anak-anak kemas dan mereka bersedia untuk belajar. 

2. hal sendiri . bersedia untuk memberi ilmu yang cetek ini kepada anak bangsa. 

3. petang kembali ke rumah. tunggu anak bagitau kalau-kalau ada masalah . takda masalah bolehlah rehat , layan ceta tv atau melayari internet . buka FB , buka insta dan oohh update blog ! malas untuk semuanya aku Zzzz ja. rehat yang tiada penghujung. 

4. malam. pastikan anak semua selamat dan tido dengan lena. sedikit malang kalau ada lagi benda yang perlu dibereskan dengan mereka , ertinya kami akan tido lewat ! setiapnya ada pengorbanan. 

cukup. #sesiluahanhatiyangtidakterluah. sekian terima kasih 

Aku dia dan tangan

Tangan yang tersembunyi. 

Di mana aku ? 
Sekali ini dia mahu diceritakan. 
Sekali ini dia mahu dijulang. 

Bangga ... 

Manusia ini. 
Nama dan harta penting! Kau perlu tahu. 

Jadi bagaimana mahu menjadi tangan yang tersembunyi ? 
Ikhlaskah kau bila menghulur tangan? Besarkah pahalamu ? 

Aku kau dan dia hampir sama. 
Kita sama kerana berbangga dengan pujian.

Tewaskah engkau? 

Hanya kamu aku dan Dia yang Maha mengetahui. 

Tidak mahu lagi membuta

  

Niat hati mahu mengisi masa hujung minggu, mengelak daripada membuta sampai tegak sang matahari. Huh, pantang aku bila tak gi skola, aku akan pastikan tido MESTI membutaaaa. Kira balas dendam la 5 hari bangun awal LOL. 

Ok, misi pertama seperti artikel di atas . Excited benor aku yayaya, kira nak jadik adventurer women lak. Insyaallah , kalo diizinkan, misi berjaya nanti adalah entry yang berkenaan aminnn. ( doakan k ).

Will you forever be my friend?

 

I wish everyone will understand the bond between us. It's like forever ... 
I'm not going replace them with anything. 

Time flies . 

We are in the middle of human age now. 

Not going to lying. It hard being together as often like before. Now we have our own life. Married or being single mingle like me , 

But when we are together .. Oh mak kau 10 hari pun tak cukup ! How I miss you guys ... A lots of thing have changed. 

 

Membesar bersama , mengajar kami erti susah dan senang itu perlu dikongsi. 
Banyak suka dan duka. Banyak ketawa banyak juga percakaran , tapi kami tetap sahabat selamanya. 

Sabtu. 
- I wish you'll find a great women and will stay with you forever. 
- you are always be my great man. The only one man I trust. Tolak bapa dan abang long aku. Haha 
- dude. You're a good man, You will find one. Trust me. 

Mira
- becok. Cakap macam air terjun haha. But I loved you with my whole heart. 
- sorry not showing up on your engaged day before , but I'm promise will be there on your real big day. Promise dude. 
- im gonna miss you . It's like I'm gonna to cry ... But no . 

Aniq
- distance . Will never break our friendship. I have to respect the way that you have choose, as long as you happy. 
- I'm not a good friend for you. Not. But you are. 
- always be there for me. You gonna have a good life ing... Just be tough! 

Mannn, life is full with something that you will never expecting . Just be ready. And be thankful of everything for what you got.  


Friend till the end. 





Kita perlu senyum

 

siapa pun kita . dimana pun kita ... 
berharta atau tidak , kita perlu tersenyum. 

Agama mengajar kita ,
kadang bersedekah cukup dengan senyuman . ikhlas . 
tiada yang semudah tersenyum. 

zaman yang menduga kita , 
zaman yang merenggangkan jalinan kasih sayang sesama kita. 
aku hanya berkata . oh rupanya ingatan untuk diri sendiri . 


tiada paksaan untuk semua ini .

Selamat Hari Raya Aidilfitri . Maaf Zahir Batin.


Kami berdua

 

 

 

 

Standard cuti aku. Ko ada ? Berdua dgn darling yg semakin bujang nakal besor dan degil . Saboo jelahhh . 




Confession 1

 

Percayalah bahawa tiada rahsia. Cuma mungkin aku selesa begini. 

Teringin memiliki seperti yang telah mereka miliki, I wish. But I always end up with "it's okey inn". 

I'm so broken with my past relationship . It's prove that I was soooo fool and stupid to be in love again.  

Untuk itu, aku mengikat tali untuk lebih selesa begini. Maybe I'm unlucky in love or I was fated to be alone. 

Pertama dan ada seterusnya

Saya ingin mengucapkan terima kasih dan ucapan tahniah kepada diri sendiri kerana berjaya menyiapkan kapal buatan sendiri dalam tempoh yang singkat ! Bangga koo ... Padahal lama dah , buatnya malas yang amat hahaha . 

Puzzle ni aku beli dulu masa aku ada rezeki jalan kat 'trick art muzium' jeju . Yang ni aku paling excited nak bawa balik dan tak siap nak buat. Dan akhiranyaa setelah hari pertama jam satu tido , entah napa suka sangat la ... Haha 

 

Rasa nak beli lagi tapi yang lain lagi la... Kalo jumpa kapal 'black Pearl ' yuhuuu. 

 

 


Taraaaa... 'The Queen Anne' Revenge' . By me ... 





Kau pernah ?

Bila ko tengah buat sesuatu, tetiba ko perasan 

" eh macam penah aku buat gini?" 

Atau , 

Tengah ko duduk-duduk , pastu lalu minah or mamat cute / hensem / lawa dll... Pastu , 

Ko rasa ada lagu sedang terngiang-ngiang kat kepala pastu ada senyuman yg terukir sendiri , entah tak sedar. 



Ada juga ... 

Masa ko dengar bos ko membebel pasal keja tak siap , pasal syarikat rugi atau pasal sakit kepala nak kaya cepat ... Ko rasa baik ko blahh dan bagi sebijik dua bijik kat bos ... 

Sebab sakit kepala asyik membebel. Semalam baru jak mak ko bebel sebab tak sapu lantai . Ughhh 

#segmen mengarut ! ! ! 

Gatal kaki

Penyakit yang tidak dapat diubati atau dalam erti kata lain, tak mau diubati hahha... 

 
Candi prambanan Indonesia . Cukuplah 2 kali. Cukup. Mungkin hanya ada pengecualian untuk Bali. La la la ~~ 

 
 

Hoi An Vietnam. Juga cukup untuk sekali. Kali kedua mungkin tiada kerana tiada duit muahahha. 


Jeju Island Korea. 100 kali datang pun takpe... The whether and people are so nice. 


Dunia yang luas ini adalah idaman hati si gatal kaki. Bertapak di mana yang mampu tercapai. 

Jangan dinilai aku. Jangan menghakimi. Kerana mengakui diri ini memang penuh kurangnya tidak sesempurna kalian. 

Happy Thursday 💞😎
 

Sentiasa mencintai mereka yang mencintai kita. Mencintai itu tidaklah bermakna segalanya, hanya berbalas budi kerana manusia punya hati untuk menerima atau menolak. 

Salam Ramadhan. 

Selera berbuka

Salam Ramadhan , hari ni masuk hari ke-6 kita berpuasa. Alhamdulillah kita diberi kesempatan dan peluang untuk kesekian kalinya bersama merasa nikmat puasa. 

Selera bulan puasa ni mmg tak menentu, awal puasa balun habis , tapi dari hari ke sehari semakin kurang, syukur la ble jimat Hihi... Nikmat puasa. 

Tapi semalam kawan ajak berbuka luar, area aku ni mana la tempat special, takpe yg ada ni pn aku bersyukur sgt ( yelah dr takde makanan kan kan ) . 

Maka berbukalah kami di hotel. Balun habis... Sekali sekala takpe. Ganjaran utk diri sendiri . 

 

Relaxing tunggu waktu berbuka. Dah sampai awal sejam, so duduk layan diri sendiri sambil bincang Hal wanita sedunia. 

..

Santapan ala kadar haha , memang kenyang amat la. sampai dada kooo, nasiblah larat gi terawih Hihi . 

Geng Mengaji .

Seronok tengok ceta simple ni , teringat zaman kecik-kecik dulu , semangat giler gi ngaji. Bukan sebab nak ngaji sgt tapi dapat jumpa geng pastu main sampai baju comot .. Hahaha 

Denda tok imam ni lawak arr , sapa buat salah denda ngadap dinding hahaha . Sangat realistik ko .. 

Nasib la dulu time aku ngaji ustaz tu tak garang , tabah tahap langit . Jenis aku pulak memang tak takut rotan , betol lah sebab mak aku lagi rock dan peminat wrestler , buat salah balun jet dgn kayu. Ko ada ? 

Tapi itulah yg memanusiakan aku , jadi kuat bila duk asrama . Tak la aku kena buli , jadi taiko ada la hihi - sikit sikit taiko jer, nak hidup. 

First Ramadhan.

Assalammualikum. 

Bersama kita memurnikan bulan ini ... 
Kerna dosa mengunung. Kerna hati hitam dan kelam.

Rindu bertandang setiap kali saat dan tika ini menjengah , aku mahu berubah. 

 

Bulan dan bintang tetap menjadi pujaan. Namun ... Ramadhan tetap istimewa. 

Kerna dosa kami bertimbun. Kerna jenuh dengan kealpaan... Hanya Ramadhan ini harapan kami. 

Maka , di awal hari dan permulaan bulan pengampunan ini, kami memulakannya dengan niat mahu berubah. 

Tetapkan hati kami ya Allah. 

Ragam kita

Pelbagai dan banyaknya .. 
kadang merasa betul dan mulakan langkah pertama , seterusnya kita rancang kemudian . 

diakui manusia itu pelbagai . 
dicipta untuk mewarnakan dunia , mungkin juga untuk merosakannya. 
aku dan mereka adalah penyebabnya. 

lalu pandangan manusia membezakan kita mengikut pengaruh dan anggapan. 
kita dibezakan mengikut pendapat si polan ini dan si polan itu. 

ah dia bukan bagus pun , dia begini begitu . 
kita pulaukan dia. atau 
oh begitu rupanya dia, tak sangka pula. maka dia berlalu dengan berjalan sendiri ... 

hebat sungguh ciptaan Tuhan yang bergelar manusia ini. 
hebat mencetuskan perang lalu memusnhkan dunia yang diberi percuma oleh Dia. 

Hebat mengelar diri benar dan betul selamanya hingga kata pembetulan tidak dibenarkan. 

Outstation !

5.08pm 


Outstation! Ok perhitungan atau dalam perkiraan aku, aku tak suka. Haha ... Tidak berada dalam zon selesa diri, buat aku tidak suka. Begini la hidup. 

Nasib baik keja . Keja macam aku ni pun ada outstation tau.. Ahh aku rindu dah bantal tilam selimut sofa meja makan dan anak-anak ... Erkk anak-anak?? Ada ?? Hahaha. 

Lapar dah ni, mana la speedboat ni, dah separuh hidup aku tunggu. Tak suka! 

Lovebirds


I would lay down next to you 
Stay in bed all afternoon 
We were birds of a feather 
We were always together 

And I never will forget
All the little things you said
And that beautiful summer 
You used to call me your lovebird

But the time went on 
The wind has blown and I have grown
And I started a feeling
That my wings had been broken

And I can't believe
That I would ever want to be set free
But I just can't stay

So your lovebird's flyin' away
Your lovebird's flyin' away
Cause my hearts been stuck in a cage
Gotta sing my song, so pretty
Dum, dum, diddy
And I miss you everyday
But there's nothing left to say
Gotta sing my song, so pretty
Dum, dum, diddy

I want the world at my feet
Even if it's bittersweet
Wanna stand on my own and
Put my heart in my own hands
Cause I begun to see that you and me are different breeds

So I gotta be leaving
Gotta get back to breathing

And I can't believe
That I would ever want to be set free
But I just can't stay

So your lovebird's flyin' away
Your lovebird's flyin' away
Cause my hearts been stuck in a cage
Gotta sing my song, so pretty
Dum, dum, diddy
And I miss you everyday
But there's nothing left to say
Gotta sing my song, so pretty
Dum, dum, diddy

And you'll always be
A part of me
You made me who I am
But I gotta say
I'm not afraid to test my wing span
Cause they say if you love something
let it go let it go let it go
Open up the gate cause your lovebird's flying away...

Your lovebird's flying away
Cause my hearts been stuck in a cage
Gotta sing my song, so pretty
Dum, dum, diddy ...  

#ineedtoslipawayfromthisplace

Kegilaan la pulak.

Addicted to him. Help me ~~ 

 

 

 


Hahaha ... Sejak bila aku gila begini ek.. 

#diehardfanmrg.


Mr. G idamanku

Mempersembahkan ahli baru. Taraaa --- >>

 

Comel tak I ?? Muahaha... Focus mata ek , comel nak mampus pencil case kawan rasa nak amik la la la ~~ . 

#nakbelisatula. 



Tak mau !

Hari- hari kena buat. Bosan aku. Aku bosan !!! B O S A N . Kenapalah aku ? Amik , pakai , cuci, jemur dan bosan. 

 

Hari-hari kena seterika baju. Boleh tak baju segala tu tak kusut ?? Ugh , stress nyaa. Hah! Muka pemalas la kat atas tu. 

Tapi kena buat juga. Hai , nak upah orang la , mangsaaaa ! 

#sindrombajubatik. 

Hilang selera!

Hellaaaa x suka. Lapar tahap apulasaramm , tapi x da selera. Oh ke mana ko pergi ?? 

 

So, aku bantai benda ala kat atas tu , ugh lantak la .. Terasa nak makan , so nyum nyum dalam mulut dah . Haha 

Kompom dah dekat $&?@?# kalo bgni ... La la la ~~

Jenis aku .

Jerebu...gambo ni menceriakan aku di pagi isnin... What a life! Haha ... Kesian mereka yg terpaksa menghirup udara x bersih akibat perbuatan kurang bertanggungjawab segelintir manusia. Muhasabah diri sendiri. . .

 

 Tengok, superman pun mask spital. Susahlah hidup begini, sapo nak tolong polis , bomba, csi, FBI dll tangkap criminal ?? Korang ?? Aku ?? Aku busy jaga ayam kambing la, mak aku pesan tolong jg sebab skg dia dia takde, melawat makcik aku yg nak pegi naik haji la la la ...

Maka sama-samalah kita menjaga dunia tua ini. Sayang menyayangilah kita sesama manusia...

Sekian terima kasih.

Merindui

Duh...bila lagi agaknya, aku merindui lagi menjadi bukan siapa entah di mana. Tiada siapa peduli, berlalu tanpa kata dan tiada mata memandang untuk menyapa. 



Kaki hanya beralaskan 'selipar jepun' , dan alas tubuh yang lusuh. Menjadi biasa pada pandangan mereka, hati berbunga. Jangan pedulikan aku, I'm just a tourist not a terrorist. 

9.26pm 23/6/13

Hari hari

Dude. I'm dreaming to be. 


End up with this ... Have a nice day 😝

Spider-Man

Forever my hero. How weird that simple thing will become complicated...

Haha...ok. Hero aku dulu kini dan selamanya. Pelik kan kan, tak tau la aku. Dah 7 juta x Spider-Man ni main Kat AXN, aku akan tetap duduk dan terus tengok macam baru jer pertama kali. Pelik tak??

I always end up with empty seat. Dude, this life always unfair but you will be forever my herooo.  

Emo tengok peter. La la la

Hujung minggu

Angan-angan. Ok ini tiket Disneyland, yang sudah tak valid muahahaha.

Weekend. Kalau boleh, tiap hari p sana, tak main takpe, duduk tgk pun xpe dah. Weekdays yang memenatkan, perlu charge tenaga balik...

Rasa berbaloi meminati disneyland, yelah ada yang kurang zaman kanak-kanak, so topup balik zaman dah besoo ni. Haha... 

Cis. Arghhhhhhh...cuti cuti cuti.

Missing this idiot

Soo much feelin for u. Jangan noty2 ek, huhu bila la agaknya kt bole jumpa lg.

Ok. Jangan lupa mandi, busuk tu lps korang main-main... Menciiiiiii. Sabun tepi tu, aa gigi jgn pura-pura lupa orait.

Lepas main tu, kemas blk. Kesian mama penat blk kijooo, kang x mana-mana mama tak bagi makan. Huh!

Dah makan tu, basuh bekas sendiri,  belajar sikit bt kijoo, sat g nak kawen senang tolong bini bt kijooooo. Ingat tu.

Gtau abg april suh bersenam, gemuk dah badan tu. Diet aaa.

Pesanan untuk April Dan darling. 

Buku lama

Malam. Tetap sama.

Muda...banyak dari masa itu kebahagian disulam. Kerna itu, rasa itu masih ada.

Malam ini, buku lama di buka. Bukan utk dikenang, hanya mengimbas. Hanya memori yg skali mendatang utk menyakinkan diri,  utk terus tetap dgn hidup.

Betul lah, zaman itu sangat mengujakan hati. Menjadikan siapa kt sekarang.

Terima kasih kerana pernah membahagiakan aku.

Hari-hari begini

Oh yah... Hari hari asyik begini...
Sungguh banyak yg menjadikan diri rasa tidak mahu melangkah ke mana mana...

Biar di situ. Tidak ke mana

Yang mengingatkan diri kpd setiap putus asa,  pada kelemahan diri.

Kesanggupan utk semua ini berada di garisan penamatan, perlukan rasa lain. Alihkan pandanganmu hati...kita ke sana.

Kemudikan kapalmu pada laluan baru itu, tetapkan hati dan keyakinan bahtera semoga di depan itu kita ketemu apa yg di cari.

Sesuatu yg menjadikan sesuatu

Lokasi : Tepi pantai

Model x bertauliah : My buddy

Tema : Ikut mata

So / jadi?  : I just love taking pictures. Most my pictures a randomly taken. It's just like snaps that moment and realize it was amazingly.  Perasaan! 

Bukan profesional pun, cuma hobi dan kesukaan yg menjadi kesukaan. Tak paham? Entah aku pun main cakap jer haha... Release my tenses.

Kadang2 teringin duduk dan amik gambar burung yg tgh ngorat, mcmna la agaknya kan...

Makan dan makan lagi

Sarapan! Kawan ckp, makan pagi kena makan macam raja.  Sarapan sangat penting utk hidup seharian, perlu utk kt lbh bertenaga bt kijooo. 

Dulu sarapan ni umpama tiada dlm kamus hidup. Dalam erti kata lain tak payah. Malas. Bukan penting punnn...

Dah keja ni baru faham,  ooo... Penting korang, a'ah aku sorang ja yg baru tau.  Haha... Kena amik jg walau terpaksa cancel hal lain... Isi perut dulu. Wajib!

Aku baru blk sarapan.  Sekian terima kasih.

Those eyes

Nothing.

I mean really nothing...

Just eyes.

How you did it ?

Kerja dan rezeki

Ahaks...baru muncul. Sebulan dua bulan tiga bulan ? Memang, berhabuk dah blog aku.  malas sungguh nak menulis skg,entah knp. Busy? Tak la...tapi yang pasti cuti dah habis! 

So monday! Back to work...rezeki aku dah begini,so kt kena terima kena bt. Apa lg yg kt mau lebih dr ini ? Selalu ingatkan diri utk bersyukur, utk berusaha bt yg terbaik.

Macam azam tahun baru pulak hihi.

Hari ini dan semalam

Saya sukar untuk berbicara semalam, malah untuk hari ini juga...
Semalam saya hanya mahu duduk dan tersenyum mengubat kedukaan...
Hari ini masih seperti semalam, saya masih begitu.
Redha...ya dia lebih disayangi.
Terasa sangat kehilangan,hampir melemahkan jiwa dan raga kami...
Begitu cepat dia pergi, rasa semalam baru berbicara,
Rasa semalam suaranya memecah sunyi...
ya Allah...hanya kepada-Mu kami memanjat doa memohon kekuatan atas kehilangan ini.
Damailah engkau di sana, setiap kebaikanmu akan kami kenang selamanya...hanya itu kami ada.
al-Fatihah untuk arwah Cikgu Abdul Muji

hingga ke akhirnya

Merenung jauh untuk membuang segala rasa ,
kami tetap redha,kami redha ya ALLAH...
Setiap segalanya untuk selama ini kami hanya mahu menangisi,bukan menindakkan ketentuan...
Hanya diri kami lemah dan sayangnya kami kepada dia...
Ya Allah...Tabahkan hati isteri dan anak-anaknya serta keluarganya...
Derasnya airmata kami mengiringi dirinya, tidak akan sama derita kehilangan kepada mereka...
Maka kepada-Mu ya Allah kami memohon doa,
sejahterakan dirinya di sana,
tempatkan dirinya dalam golongan orang-orang beriman...
Tabahkan hati keluarganya menghadapi dugaan ini...hanya Engkau yang Maha mengetahui segalanya...
al-Fatihah untuk arwah Cikgu Abdul Muji...

Vietnam yang Indah

Oh la la ... cerita lapuk , yang cuba dibarukan HAHAHA . Ini la akibatnya kalo mood datang tenggelam timbul dan kadang-kadang tak tau ada mood ke takdak mood ? Pelikkkk ko . Bila aku pegi tempat ni ? hok alohh lupaaa , haha ok sebenarnya tahun lalu bulan september . Seperti biasa , temannya seperti biasa The One and Only her. I can count on her like forever, like my shadow. How lucky i am to get know her in my life. My best enemy also. 

Ho Chi Minh City 

Kami sukakan cabaran , berjalan sendiri untuk mencari kepuasan sebagai adventures dan pengalaman hidup.  Kalo ikutkan kata hati , kami teringin untuk terbang lebih jauh , but we know the limit of our capability ( kos terbang ohh ) . Tapi kami berpuas hati untuk Asia Tenggara. We love wherever we go. 

sedikit cerita dan gambar sepanjang perjalanan , hanya untuk kepuasan diri sendiri. Jangan risau , for muslim Ho Chi Minh banyak kedai makan muslim so makan pun taklah kena ikat perut hehe ( untuk pencinta nasik seperti saya ) . so enjoy this trip . 

I bought something here 

Muzium 

I am weirdo sometimes haha 


One of halal restaurant in Ho Chi Minh ' Halal Saigo ' 


Kawan dari Korea dan Jepun .

Think enough for now , im so sleepy rite now , will continue later tapi tak tau bila hahaha. Nite guys .