Riang ria di Yogjakarta ep.1

Selamat malam, tak tau nak tulis macamana pengalaman, perasaan , atau rasanya berada di Yogjakarta , aku simpulkan semuanya dengan gambar-gambar ini sahaja . Bukan mahu berbangga, isk isk tiada niat , hanya mahu berkongsi benda yang baik serta melepaskan rasa bercuti hihi . Tengoklah ... kalau rasa nak tanya, komen jer. aww mak malu o_O harharhar!

Ini minuman pertama aku pesan kat sana...uhh hilang dahaga! rasa ? sama jer lemon tea sini. 


kami duduk kat restoran dan order benda dengan nama pelik iaitu 'jamur' , dengan niat mahu mencuba makanan tempatan di yogjakarta , so semua order kami ada perkataan 'jamur' contohnya sate jamur , lastly kami umpama pengamal vegeterian kerana makanan itu semuanya berasaskan jamur aka mushroom aka kulat ... oooyalooo naik muak aku makan. ahahaha

keesokan harinya kami ke Candi Borobudur , sebenarnya sampai sana niat hati aku mahu menghayati candi tersebut dan mahu sedaya upaya cuba mengingati apa yang sudah aku tahu tentang candi. Tapi, aku tak mampu pun nak ingat , tak tahu la kenapa , mungkin salah satu sebabnya ialah kami diarahkan memakai kain untuk memasuki candi , sebagai tanda menghormati candi tersebut ... mahunya aku ketawa guling tengok diri sendiri .

 
rupa aku , tolonglah ketawa bahaha


Flora , sangat lawa hehe

 
Dia sangat gembira sampai di sini , sebab datang sini dan menyaksikan sendiri Candi Borobudur adalah impian dia ... aku tumpang suka hihi






senyuman di depan Candi Borobudur










Gambar terakhir di untuk hari ini. minta tolong security untuk ambil gambar kami berdua , Flora cakap, bukti kami berdua sampai sama-sama di sini ...ok aku iyakan...hehe



No comments:

Post a Comment

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P