Bagaimana untuk bersatu ?

Assalammualaikum...salam di cuti ini . huh tetiba mood nasionalis meluap-luap di dada ini . Entahlah aku pun kurang pasti mahu berbicara soal politik negara , memahami ahli politik memainkan peranan mereka , berjaya atau hanya menggunakan pangkat ? Atau memahami hati rakyat yang mahu perubahan arus politik . .. aku sendiri malas nak campur . 

Soal pandangan berbeza suatu kebiasaan, kita akan punya pendapat berbeza juga yang akan membawa kita menyokong parti yang berhaluan lain dan ia suatu yang sihat sebenarnya. Tapi perlukah kita mencaci sesama bangsa kerana pandangan yang berbeza itu ? 

Sedikit terkedu melihat senario politik sekarang, yang menurut pandangan mata kebiasaan ini keterlaluan , mencaci sesama manusia hanya kerana pegangan politik berbeza , betulkah kamu di pihak yang benar ? pemimpin yang dipuja itu terlalu agung ka sehingga setiap kata umpama muatiara berkilau ?? 

Bagaimana untuk kita bersatu jika masih terlalu taksub ? Pandanglah ke dunia Asia Barat yang semakin hancur hanya kerana pegangan sekumpulan kecil sehingga terlupa mereka adalah bangsa besar yang jika bersatu mampu melumpuhkan dunia ... muhasabh diri .

Ini yang menyebabkan aku tidak menyukai politik . Terlalu keterlaluan ! Gunakan akal yang waras untuk menegakkan sesuatu . Jangan hanya berdasarkan perasaan yang kadangkala dipandu nafsu . Hanya sekadar pendapat . . .

Rihanna - Farewell (Lyrics on screen) HD

 

Teringin menyanyikan lagu ini buat seorang kawan seandainya dia berjaya berpindah tempat kerja , gerenti dia menangis ! muahaha ... sebab 

1. Sebab lirik lagu sangat menyentuh hati yang akan mengingatkan dia segala susah senang kami sehingga sekarang . 
atau

 2. Sebab yang sudah pasti dan yakin, dia juga akan menangis kerana suara aku yang tidak seberapa dan akan menyebabkan lagu ini hancur sehancurnya wakakak !!!

_Pasti akan dinyanyikan_ !!!


Dark Side

There's a place that i knowit's not pretty there and few have ever goneif i show it to you nowwill it make you run away

or will you stayeven if it hurtseven if i try to push you outwill you return?and remind me who i really amplease remind me who i really am

everybody's got a dark sidedo you love me?can you love mine?nobody's a picture perfectbut we're worth ityou know that we're worth itwill you love me?even with my dark side?

like a diamondfrom black dustit's hard to knowwhat can becomeIf you give upso don't give up on meplease remind me who i really am
p/s : so do i ... can you love with my dark side ? 

Cuti , Sudoku , bla bla bla

Selamat bercuti semua , ( untuk murid dan cikgu-cikgunya sekali hehe ) . Plan ? aku ? Duduk rumah meneruskan hobi yang tetiba muncul suatu hari ketika makan kat pizza hut . entahlah, virus apa tetiba tersuka main sudoku . Dulu ? harap maklum la aku nak minat semua yang berkaitan nombor nie, satu-satunya yang aku suka brkaitan nombor adalah aku minat cikgu matematik aku masa form 4 and 5 duluuuu ... akakaka . 

Bahananya , aku minta buku sudoku kat sorang kawan , lantaklah ... amatur pun amatur la , paling penting dalam sudoku ialah . . .


"Remember, don't guess. Be careful not to repeat a number where you shouldn't, because a wrong answer may force you to start over.  And don't give up. Soon you'll be a sudoku master !"

YEAHHHH ... 

P/S : Thanks to Miss Flora Chong kerana sudi mengajar aku ... ilopupren. ; ))


opss ! entahlah tajuk mendee...

OK tajuk entry kali nie pun mengarut , entah apa-apa la , otak aku blur di awal pagi ini . dengar suara belum pasti dia sudah melupakan semuanya semalam , hadoiii sakit otak mak laa . Blog ini adalah diari kesayangan aku , so suka hati aku la nak tulis apa ... hahaha ( ketawa sambil mengalirkan airmata , maksudnya ? ) 

panas sungguh kat luar , nak kuar ke tidak ? kuar ? tidak ? kuar ? tidak ? ... tengok mood ! huhh malas , tapi ada benda penting nak beli , tunggu petang sikit kot ... kalo takde teman , heret jer anak buah aku tu ... ( apa la nasib aku nie :ll )




Aku yang bersalah !

Im so deadly right now ! please kill me or make me forget about today . . . kecewa dengan diri sendiri , kecewa dengan diri yang membuat keputusan tanpa memikirkan perasaan orang lain . ouh inn , apa sudah ko buat ? ? erkkk aku tidak bermaksdu semuanya !!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

When you “feel guilty,” you think that you have done something wrong and you start judging yourself. This is a mental block, not emotional. The result is your energy becomes totally tied up in knots and pulls you in different directions at the same time, with no resolution possible. You are surrounded by negative energy all over you. You feel that you have committed a “sin” and you need to be punished.
The feeling is pretty awful. But you are a “good person”, so you punish yourself for being so bad by making yourself miserable. You are stuck; no matter what you do, you feel bad. It is a losing battle, an inner conflict where you lose no matter what you do! This creates a terrible mess in your body, psyche and energy field. 

Yes guilt is an indication that you did something which you probably shouldn’t have done. It will help you not to repeat the same thing again, but don’t ever let guilt guide your decision making. If you have done something you really regret, apologize and stop doing it, otherwise dispense with guilt. Do not let guilt ruin your life.
............................................................................................................ 
p/s : so sorry friend . . . hukhuk ( OMG feeling so guilty )

Colbie Caillat - I Never Told You


~ menyukai lagu ini kerana dinyanyikan bersahaja ~ awww . hehe

Actually aku mula menyukai lagu nie bila mana ada kawan menyanyikan lagu cik colbie ini dengan begitu bersahaja tapi sedap pula telinga aku dengar, so terus pasang niat ( balik rumah aku nak carik di internet dan terus muat turun ! ) . 

Terima kasih kawan menyanyikan lagu ini untuk 3 jam yang begitu membuatkan aku merindukan kamu seperti dulu . hermmm . ( mood pening lalat kerana mula mengarut , hahahaha ) . daaaa 


Hari-hari pun hari guru

Selamat Hari Guru kepada semua guru sedunia . ouh saya akan menjadi sebak pada hari ini kerana 'tak tau kenapa' . . . mungkin kerana hari ini kami diberi kesempatan untuk menyelami semula matlamat kami menjadi guru , dibuka ruang untuk kami menilai sejauh mana usaha kami untuk memenuhi impian mereka , atau juga kerana mengingati jerih perih selama bergelar guru . sob sob sob~

Hari di mana kami menjadi 'insan biasa' pada pandangan mata mereka . . . 

Berada di sini mengajar untuk saya menghargai segalanya ! walau hanya sekeping kad pada hari ini, cikgu tetap menghargai semuanya . usaha mereka untuk membahagiakan kami hari ini, membuatkan saya sedikit ruang untuk memahami kelemahan mereka . kerana disebalik semua kelemahan dan kesalahan itu, mereka tetap insan biasa yang terlalu hijau untuk dinilai melulu . . apa pun , cikgu tetap sayang kamu semua ( maunya berguling-guling ketawa murid aku kalau terbaca entry nie wakakak ) lantak laaa...


Cerita hari ini , aku tour kelas ke kelas untuk menjamu selera kerana mereka menghidangkan makanan yang kalau ditolak mungkin akan menyebabkan mereka terasa hati , kerana itu aku sanggup sekali sekala untuk menjadi sporting dan makan sahaja di mana-mana yang menjemput. walaupun perut penuh sepenuhnya , dan kerana itu hari nie masuk sahaja dalam bilik aku terus landing atas katil kesayangan dan melayani kekenyangan dan kekenyangan dan terus kenyenyakan . akakak... Terima kasih muridku sayang , cikgu sayang kamu semua muahhhhhh ~






Penat aku penat

Selamat malam , hadoiii penat pulak kaki aku , kenapa nie ? petang tadi takde pula aku pergi joging ker masuk gim Huh jauh sekali . apa pula sebabnya ... ooo tadi seharian berjalan dengan kawan cari itu ini untuk malam dinner , fuhh padan pun . Daripada tengahari sampai la nak maghrib baru nampak jalan pulang haha dahsyat sungguh . ~ apa bole buat , kerjaaa ~ aku tolong kawan jer . 

Natijahnya , aku penat sepenatnya .. tapi heran , bukannya kerja keras sangat pun , setakat ke hulu ke hilir masuk kedai , keluar kedai ... naik tangga , turun tangga ... tapi urat kaki aku nie macam dah lari 800 Meter gamaknya ,wakakaka ! tau-tau jelah dah tua nie, tulang pun kurang kalsium, cepat letih . erkkkk~

Nak tido awal , tapi besok boleh datang lewat g skola, oke la nak melayari alam maya dulu , tengok-tengok mana yang patut ... hahaha ...