ouh aunty orang Thailand .

Okey . . tadi temankan kawan pegi klinik untuk check jantina baby dia , kebetulan aku juga nak kuar , nak potong baju  T ( panjang sangat pada pandangan jiwa raga aku hehe ) . Dengan perasaan si kawan yang berkobar-kobar sebab xcited nak tahu baby dia , aku pun turut teruja ( biasa la kalo dah tukang tambah nasik nie ) . 

situasi di depan klinik . . dulu melangkah dan sampai di depan pintu , nasib la tangan aku tak cepat nak tolak pintu cermin tu , aku membaca tulisan di pintu ' Monday - Thursday 8.30 am- 4. 30 pm , ?. 30 pm - 8.30pm '  . . sedikit blurr . 

" alaa mumy tutuplah , tapi masa kedua nie cuma tulis ?.30 pm mungkin 5.30 pm kot " sebab jam di tangan menunjukkan 5.25 wakaakaka . . si kawan sedikit kecewa , dan aku masih lagi mencuba nasib ( sambil jari-jari bermain-main pada cermin pintu ) , dalam hati berdoa mungkin betul la , masa kedua itu 5.30 pm - 8.30 pm .  Tiba-tiba 

"mau masuk ka ?" , mak aii aku terkejut , ada orang kat dalam rupanya aunty cina buka pintu ! horeyyyy si kawan gembira , aku yang masih terkejut masuk dengan perasaan ' orang bersabar memang ini ganjarannya ' la la la ~ ada kaitan ? 

sementara si kawan masuk membuat pemeriksaan, aku duduk dengan melihat pandangan kosong , yelah klinik dah tutup , gelap semacam . huh ! tiba-tiba aunty ( yang buka pintu tadi ) datang menegur , bermula dengan cerita dia memuji baju kurung yang aku pakai , sehinggalah aku sekolah mana dulu, keja apa . . . dan akhirnya aku mula menekan pedal minyak , " aunty orang mana ? " ha ha ha pertanyaan pertama yang membuka cerita hidup si aunty hingga tragedi purse dicuri . muahahaha ~ aku sangat peramah hari ini ~ ( baju yang dipakainya juga di beli di Thailand, anak dia yang keja kat Amerika yg alegik dengan keadaan di Sabah , ruginya aku terlupa tanya ' aunty tiada anak lelaki ka ? '...wakakaka )

Akhirnya jawapan terjawab , rupanya aunty orang Thailand ( siap tunjuk ic dia colour merah gituu hihi ) patut pun nama pelik semacam . Orang cina di Thailand wajib diberi nama yang berbunyi Thai , yang aku heran nama di belakang aunty macam orang German .. tanya, pure cina . takpe laa..

Perbualan kami terhenti bila si kawan keluar dari bilik pemeriksaan , kalo lama lagi dia dalam tu , maunya seluruh hidup aunty tu atau hidup aku sekali habis kami bualkan . ..aunty ! zaman muda dia mungkin cantik, opsss sempat lagi .

Di akhir pertemuan itu semasa pintu dibuka untuk kami keluar , aunty tersenyum . . " saya takut dia bosan " hoooohooo ...memang saya tak bosan layan aunty . hahahaha...Terima kasih aunty Panchara . . . ( aku lupa sbb nama kedua pelik sungguh )

mana aku tau nama aunty ? ouh nama dia tertera pada carta organisasi klinik sebagai pengurus . hehe , aku yang penyibuk . 

2 comments:

  1. follow u dear..
    jom ke blog makneng plak..macam2 ada

    http://pinknlavender.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Pink Lavender ~ suda di dtg dan folo u back..nice blog :)

    ReplyDelete

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P