dia perlu dilepaskan (ep 2)

seperti yang dijangka oleh sang hati , aku mula sedih dengan kehilangan dia . huwaaa ~ maafkan aku kerana telah berubah hati . . oke sekali lagi huwaaaa ~ ~ sob sob. 

- Apa nak jadik dengan aku nie ? , Tabah inn . Baiklah ... demi masa hadapan ! -

tidak mahu percaya lagi

yaa ~ aku dah malas nak percaya orang sekarang . siapa pun ! aku kenal ko 10 tahun ker 20 tahun ker apa lagi kalo setakat semalam aku kenal , macam tunggu bulan terbelah dua , baru aku nak percaya orang sekarang . 

erkkk tak tau la , apa penyakit aku tulis menda nie . . macam nak tulis jer , hishhh susah sama-sama , bila senang ? ok , macam ko tak guna dalam hidup aku . Huh sangat sadis kenyataan ini . harap maaf .

semoga anda bahagia hendaknya

salam kasih sayang . aisehh memulakan bicara malam tanpa perasaan jiwang mempengaruhi , hanya kerana jari rela untuk menaip , hanya kerana perasaan rajin menguasai diri dan hanya kerana mahu menulis tanpa mahu berbicara . 

Opss sebelum itu, mau ucapkan selamat pengantin baru buat kakak aku yang dah hampir 2 minggu menjadi isteri orang , aku bila lagi ? erkkk orang tak nak kat aku, tak kan aku nak naik pelamin sorang diri kan hahahaha~ sabarah wahai inn. merepekkkk~

Yelah , jodoh ajal maut semua di tangan Tuhan , kalo Dia kata belum lagi masa aku nak mengecapi nikmat perkahwinan , so aku kena tunggu la kann ... banyak benda dah aku dapat , ada yang aku dapat lebih daripada sepatutnya , kemudian ada darinya tidak mampu dimiliki . bersyukur . ya aku bersyukur dengan semua yang telah dimiliki, sekurang-kurangnya, apa yang aku miliki sekarang bukan kerana meminta kepada orang lain, aku berusaha . 

Kalo nak kereta , kena kumpul duit nak beli , mungkin mereka yang bertuah akan mendapat kereta dengan mudah , diberi oleh ibu bapa yang sangat menyayangi , atau mereka dihadiahkan oleh sang kekasih hati .bertuah sungguh mereka . Tapi aku ? takpe , sekurang-kurangnya aku belajar untuk lebih menghargai . 

Nak rumah ? kena beli sendiri , belajar untuk membina hidup sendiri . seorang kawan ' tidak payahlah dulu beli rumah inn, takut nanti lelaki takut dengan ko, semua  ada '  . . hanya tersenyum . mungkin juga , hanya mahu memiliki , bagi aku 'lelaki hanya perlu melihat diri aku tanpa melihat apa yang aku miliki '. senang kan ? 


Kesusahan dulu mengajar untuk lebih berpijak di bumi yang nyata, mengajar untuk aku lebih berusaha sendiri , berdiri atas keupayaan sendiri . kesenangan yang hadir kerana terlalu banyak tangan menghulur akan hadir bersama sedikit kesakitan . . . semoga kita akan terus diberikan kekuatan. 

p/s : tetiba terasa seperti ingin berkata ' manusia memang mudah lupa ' . . . termasuk aku.



dia perlu dilepaskan (ep 1)

salam kasih sayang buat dia , terima kasih kerana sudi menjadi teman setia walau sebenarnya aku tidak berhak untuk memiliki dia . menjadi sebahagian cerita dari diriku , menjadikan dia pernah terluka, pernah kesakitan , walau tiada niat di hati , namun manusia tidak sempurna . 

semalam , aku nekad untuk menulis cerita tentang dia , kerana mungkin antara kami akan berakhir suatu hari kelak . bukan kerana dia mengkhianati , jauh sekali berubah , tapi mungkin kerana ditakdirkan kami berakhir untuk saat itu . . . mula mahu mengubah fikiran ~kadang-kadang kita perlu belajar untuk membuka hati bersedia melepaskan sesuatu ... 

hari-hari terakhir heroku . dia tetap yang pertama dan terbaik . . .


sekali lagi

cuti bermula . . im begin to miss you around . . . haiiyyyy . aku pun tak paham sendiri , kenapa ? ?

selamat bercuti semua , aku nak tidur awal , sebab nak balik rumah besok ... yeyeye . kepada yang berkenaan , terima kasih kerana merindui diri ini . tapi diri ini tidak merindui kalian , kerana diri ini merindui lain huhu ~ k e j a m . ouchhh

Doa yang Makbul

" Salam . . kursus yang akan diadakan pada 6-8 april ditunda ke satu tarikh yang akan ditentukan kelak, bolehlah bercuti lama-lamaa . ."

Alhamdulillah , doa aku makbul . sepanjang minggu lepas hinggalah minggu ini , doa aku tak putus-putus agar kursus itu dibatalkan . sebab ? nak cuti panjang khamis-ahad , nak balik rumah ! 

Semua kawan-kawan aku cuti panjangggg , tak kan aku sorang jer tak cuti kan...mujurlah kursus tu cancel muahahaha .

Heidi Klum divorce


New claims have emerged that Heidi Klum is divorcing her husband Seal because of his hard partying.Hollywood's golden couple and their management are still yet to comment on yesterday's reports of a split, but a source has said their relationship was in trouble because the singer was 'off the rails'.

The tension is believed to have started when the pair holidayed with their three children, and Heidi's daughter from a previous relationship, in Ibiza in August.A source told the Sunday Mirror: 'They were always the couple everybody strived to be but lately it all started to change.'Seal seems to have been partying a lot more often than usual.

'When they had their holiday in Ibiza last summer, Seal hit it hard, was out at clubs and with his friends a lot and Heidi was left with their kids trying to enjoy herself. The cracks were appearing and everybody was talking during that trip. He seemed off the rails.'
The insider added: 'They've spent a lot of time apart too on work assignments and that hasn't helped matters.

'Then when Seal came back to the UK to do promotional work for his next album, he seemed sleepy and not with it on shows like Loose Women, when he was very late for his appearance.'German-born Heidi, 38, is reportedly expected to file papers at Los  Angeles’ County Superior Court this week citing irreconcilable differences between the pair who  married at Seal’s beachfront home in Mexico in 2005.

how could you left this pretty women ?

_ Dulu aku cukup heran kenapalah si cantik Heidi Klum nie boleh2 suka dengan Seal haha...oke aku cukup faham cintai itu tidak mengenal paras rupa ! dan aku hanya menunggu masa ini . dan cukup tidak faham , kalo dah dapat isteri secantik Heidi Klum , kenapa tidak dihargai ? ouhh anda sangat rugi muahahaha~~ 


Read more: http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2090162/Is-Heidi-Klum-divorcing-Seal-hard-partying-New-claims-singer-rails.html#ixzz1qwKJ5xfa
 


Need You Now Lyric _ Lady Antebellum


Picture Perfect Memories Scattered All Around The Floor
Reachin' For The Phone 'cause I Can't Fight It Anymore
And I Wonder If I Ever Cross Your Mind
For Me It Happens All The Time

It's A Quarter After One, I'm All Alone And I Need You Now
Said I Wouldn't Call But I Lost All Control And I Need You Now
And I Don't Know How I Can Do Without
I Just Need You Now

Another Shot Of Whiskey Can't Stop Looking At The Door
Wishing You'd Come Sweeping In The Way You Did Before
And I Wonder If I Ever Cross Your Mind
For Me It Happens All The Time 

It's A Quarter After One, I'm A Little Drunk And I Need You Now
Said I Wouldn't Call But I Lost All Control And I Need You Now
And I Don't Know How I Can Do Without
I Just Need You Now


Guess I'd Rather Hurt Than Feel Nothin' At All

It's A Quarter After One I'm All Alone And I Need You Now
And I Said I Wouldn't Call But I Lost All Control And I Need You Now
And I Don't Know How I Can Do Without 
I Just Need You Now

I Just Need You Now (wait)

_ a part of me is missing you with this way _

ouh aunty orang Thailand .

Okey . . tadi temankan kawan pegi klinik untuk check jantina baby dia , kebetulan aku juga nak kuar , nak potong baju  T ( panjang sangat pada pandangan jiwa raga aku hehe ) . Dengan perasaan si kawan yang berkobar-kobar sebab xcited nak tahu baby dia , aku pun turut teruja ( biasa la kalo dah tukang tambah nasik nie ) . 

situasi di depan klinik . . dulu melangkah dan sampai di depan pintu , nasib la tangan aku tak cepat nak tolak pintu cermin tu , aku membaca tulisan di pintu ' Monday - Thursday 8.30 am- 4. 30 pm , ?. 30 pm - 8.30pm '  . . sedikit blurr . 

" alaa mumy tutuplah , tapi masa kedua nie cuma tulis ?.30 pm mungkin 5.30 pm kot " sebab jam di tangan menunjukkan 5.25 wakaakaka . . si kawan sedikit kecewa , dan aku masih lagi mencuba nasib ( sambil jari-jari bermain-main pada cermin pintu ) , dalam hati berdoa mungkin betul la , masa kedua itu 5.30 pm - 8.30 pm .  Tiba-tiba 

"mau masuk ka ?" , mak aii aku terkejut , ada orang kat dalam rupanya aunty cina buka pintu ! horeyyyy si kawan gembira , aku yang masih terkejut masuk dengan perasaan ' orang bersabar memang ini ganjarannya ' la la la ~ ada kaitan ? 

sementara si kawan masuk membuat pemeriksaan, aku duduk dengan melihat pandangan kosong , yelah klinik dah tutup , gelap semacam . huh ! tiba-tiba aunty ( yang buka pintu tadi ) datang menegur , bermula dengan cerita dia memuji baju kurung yang aku pakai , sehinggalah aku sekolah mana dulu, keja apa . . . dan akhirnya aku mula menekan pedal minyak , " aunty orang mana ? " ha ha ha pertanyaan pertama yang membuka cerita hidup si aunty hingga tragedi purse dicuri . muahahaha ~ aku sangat peramah hari ini ~ ( baju yang dipakainya juga di beli di Thailand, anak dia yang keja kat Amerika yg alegik dengan keadaan di Sabah , ruginya aku terlupa tanya ' aunty tiada anak lelaki ka ? '...wakakaka )

Akhirnya jawapan terjawab , rupanya aunty orang Thailand ( siap tunjuk ic dia colour merah gituu hihi ) patut pun nama pelik semacam . Orang cina di Thailand wajib diberi nama yang berbunyi Thai , yang aku heran nama di belakang aunty macam orang German .. tanya, pure cina . takpe laa..

Perbualan kami terhenti bila si kawan keluar dari bilik pemeriksaan , kalo lama lagi dia dalam tu , maunya seluruh hidup aunty tu atau hidup aku sekali habis kami bualkan . ..aunty ! zaman muda dia mungkin cantik, opsss sempat lagi .

Di akhir pertemuan itu semasa pintu dibuka untuk kami keluar , aunty tersenyum . . " saya takut dia bosan " hoooohooo ...memang saya tak bosan layan aunty . hahahaha...Terima kasih aunty Panchara . . . ( aku lupa sbb nama kedua pelik sungguh )

mana aku tau nama aunty ? ouh nama dia tertera pada carta organisasi klinik sebagai pengurus . hehe , aku yang penyibuk . 

Mencintai itu tidak semestinya memiliki

Biasa , cerita ini bukan cerita luar biasa untuk difikirkan sedalam-dalamnya , hanya mahukan yang tidak terucap diungkapkan dengan cara yang paling menyenangkan . . . kerana kadang-kadang kita terlalu ingin sesuatu sehingga tidak dapat menerima hakikat . 

Bagaimana untuk memahamkan hati bahawa mencintai itu tidak semestinya memiliki , bukankah kita semua sudah tahu ? ada darinya terlalu senang untuk ditolak di tepi , namun akan ada darinya yang membuat kita bersalah kerana memandang sepi pada tangan yang menghulur kasih . Bersalahkah kita ? 

Akan ada hati yang terluka untuk kenyataan pahit ini , namun sejauh mana kita untuk terus lari darinya ? akan sampai saatnya , kita akan keletihan menjauhi . dan memberanikan diri untuk menghadapi setiap tindakan dan keyakinan untuk semua keputusan . 



saya berusaha untuk memberi yang termampu , kerana di hujung setiap kepura-puraan ini ialah ketidakmampuan saya untuk memberi . . . 



Adele at the 54th Grammy Awards 2012 Rolling in the deep


yes ~ i'd rather hurt than feel nothing at all ~



kasihankan blog ini . .

Bila masuk blog ini . . . saya selalu membebel , saya selalu tidak puas hati dengan dunia nie , ha ha . . okey saya , saya memang tidak puas hati sekarang . ermmm kenapakah ? inn dunia ini sangat tidak adil , sangat sukar untuk difahami . 

saya nak tutup mata pun , otak masih memikirnya hingga ke alam mimpi . . huh dasat sungguh la inn , memang dasat ! nak marah atau buat derrrrr jer ? okey pilihan aku ialah , lantak la deme dan buat apa kat aku . opss beraku pula .