Mahu beralih arah .

Aku bosan mendengar bunyi pintu yang dibuka dan ditutup , aku kurang selesa dengan pertanyaan yang terlalu mudah untuk dijawab , aku juga sudah mula bengang dengan diri sendiri yang semakin ligat berpura-pura untuk merasa senang dan semakin pandai berpura-pura untuk tidak menjadi diri sendiri ! !

huaaaa . . .Kenapakah diri semakin senang untuk membenci sekarang ? sudahkan aku mencuba untuk mencuba menyenangi mereka ? Tidakkah aku kejam untuk terus berusaha menjauhkan diri ? hermmmm . . .Duduk diam di dunia sendiri ! aku mahu menjauhi kerana ketidakselesaan itu . Lebih baik dari terus membutakan hati dan mata . Sekian Terima kasih .

Dear someone whose name i dare not speak .

 
 
 
I decide to let everything buried deep inside my tormented soul
Not because I'm enjoying the pain that you tore
I just want to keep this wound as a remembrance to remind me that I once had you in my life . . .

aku pun tak tau,entah !

Kenapa dan kenapa . . . Aku pun tak tau kenapa , sungguh aku tak tau . Banyaklah ko tak tau inn ! Entahlah, tapi aku terasa , so dalam hati aku coret-coret monolog yang tak ikut tatabahasa yang betul . .ouh aku terasa, takpe, takpe...jadi selama ini hanya sekadar mengambil angin kerana sesak nafaslah kan kan, jawab jawab jawab ! ! ! Begitulah monolog tak bertauliah hati aku , yang akhirnya aku jawab sendiri ..." Lantak merekalah inn, yang ko berjiwa berperasaan untuk peduli kenapa ? anda harus tidak memperdulikan semua itu . Mengarut betol ! H a h a ha ...Tensen aku isk isk isk . 


Menyesal juga kerana 'melihat' 'mencuba' 'memperdulikan' dan 'segala men la'...wakakaka..

speechless . . .

Sometimes you just don't know why . . . don't know where . . .don't know where . . . Things happen instanly . And you just can feeling but still don't know why is everything happen . Mind blowing . Feeling jealously ? and denying everything what you have cared before . 

_ Oh Gosh i am damn feeling worst ever _ 


small things, just like that, while passing by,
memories go, stroking me,

in the nights, below the pillow, old smiles,
make me sleep..it's not possible to meet, but tell me this much
why have we met then..

I can't call you, can't forget you,why is it so?

everything is the same, but something is missing..

the sound of your footsteps isn't there..
I didn't know, you didn't know,whatever happened without knowing..

something happened, that didn't happen to me,why did it happen to you then..

it's not your mistake, it's not my mistake,
why are there complaints still..

I can't call you, can't forget you,

why is it so?

everything is the same, but something is missing..the sound of your footsteps isn't there..

why, why aren't they there ...

Dil Ye Bekarar Kyun Hai | Players | Abhishek Bachchan | Sonam Kapoor



Kyun raaton ko main ab chain se so na sakoon
Kyun aata nahi mujhe din mein bhi chain sukoon
Kyun aisa hota hai main khud se hi baatein karoon
Kyun tu jo bole koi sune na wo main hi sunoon
Dil ye bekarar kyun hai
Is pe dhun sawaar kyun hai
Kyun hai ye khumaar kyun hai Tu Bataa..
Tera intezar kyun hai
Tujh pe aetbaar kyun hai..
Kyun hai ye khumar kyun hai tu bataa
Kyun bata..
Tu bataa...

Why can't I sleep peacefully in nights
Why don't I get any peace in the day too..
why does it so happen that I talk to myself
why do I only listen to what you say and no one else..
Why is this heart restless
Why is it mad about (you)
Why is this intoxication there, tell me..
Why am I waiting for you
Why do I believe you
Why is this intoxication there, tell me..
Tell me why..
You tell..

Kyun tujhe dekhe bina aata nahi dil ko sabr
Kyun tere chehre se hat-ti nahi ye nazar
Kyun tujhe paake mujhe rehta hai khone ka darr
Kyun tere siva saari duniya se hoon main bekhabar

Why doesn't the heart get peace without watching you
Why doesn't my sight leave your face
Why am I afraid of losing you since I got you
Why am I careless about the world except for you..

Dil ye bekarar kyun hai
Ispe dhun sawaar kyun hai
Kyu hai ye khumaar kyun hai tu bata..
Tera intezar kyun hai
Tujh pe aetbaar kyun hai..
Kyun hai ye khumar kyun hai tu bataa..

Ye pyaar hai jo tujhe ho gaya hai
Na jaane kyun tu is se tha bekhabar
Jo aajkal ye tujhe ho raha hai
Nahi aur kuch, pyaar ka hai asar

This is love that has happened to you
Don't know why you were ignorant from it
What is happening to you nowadays-
is nothing but the effect of love..

Kyun tere jalwo ka chhant-ta nahi hai dhuaan
Kyun chale hawa toh lage ki jaise tune chhuaa
Kyun maangta hai dil tere liye roz duaa
Kyun ho raha wo jo pehle kabhi mujhe naa huaa

Why does the smoke of your charisma not go away,
Why does it feel like you touched me when the wind blows..
Why does the heart pray for you everyday
Why is it so happening that never happened to me..

Dil ye bekarar kyun hai
Is pe dhun sawaar kyun hai
Kyun hai ye khumaar kyun hai Tu Bataa..
Tera intezar kyun hai
Tujh pe aetbaar kyun hai..
Kyun hai ye khumar kyun hai tu bataa
Kyun bata..
Tu bataa...

Sara Bareilles - Gonna Get Over You

adakalanya kita PERLU bersuara

Mungkin banyak darinya , semua mengaku aku seorang yang hanya menurut perintah . Kerana menyedari kekurangan diri yang sememangnya hanya layak berdiri di belakang , tidak menuntut untuk aku mengatakan tidak pada arahan daripada mereka . Selayaknya aku hanya perlu mengangguk pada segalanya. 

Namun , adakalanya apabila terasa diri semakin dipinggirkan dari sepatutnya , apabila terasa hidup diatur mengikut percaturan mereka , apabila terasa nilai diri mudah diletak serendah pandangan mata . . .kita PERLU bersuara . Bukan hanya kerana emosi menguasai diri , tetapi mungkin juga kerana telah sampai masanya hak itu dipertahankan sepatutnya . 

Janganlah meletakkan diri setinggi awan dan memandang tanah seolah-olah hanya layak untuk dipijak . Bukankah kita diberikan akal untuk berfikir bahawa , keadilan adalah sesuatu yang bukan boleh ditentukan hanya mereka yang memegang jawatan ? Bukankah kita digalakkan untuk bermusyawarah sebelum sebarang keputusan itu di ambil ? Bukankah kalian dilantik kerana kepimpinan kalian itu ? Di mana semuanya tika kalian menentukan nasib kami ?

 . . . akhirnya aku terpaksa bersuara . . . 

Amarah menguasai diri , tetapi aku juga punya perasaan untuk memahami kalian , dan kerana itu akhirnya aku menerima seadanya saat kesilapn itu mahu diperbetulkan . Setiap kita mempunyai kelemahan diri , aku , engkau , kamu atau mereka . Semoga selepas ini , kita mudah bermuhasabah diri , kerana ada tikanya kita perlu memikirkan orang lain sebelum meletakkan sebarang keputusan yang melibatkan kebersamaan kita . 

sungguh aku mahu memohon jari meminta maaf andai tak kala bersuara , ada hati yang terguris kerana nada yang sedikit tinggi atau juga ada kata-kata yang menguris hati. Tiada niat di hati hanya mahu berkata kerana itu lebih baik dari menyemai kebencian sesama manusia . . .



UNTUK DIA YANG TELAH TIADA



Semalam , saya mahu bercerita . Namun, saya tidak mahu terlalu menurut perasaan kerana bezanya saya dengan kamu , perasaan di dalam ini sukar dizahirkan dengan kata-kata , sukar untuk difahami dengan segala tindakan . Kesukaran untuk mentafisrkan segalanya membuatkan diri senang untuk memendamkan jauh di lubuk hati . Kerana kamu tidak akan memahami  juga kerana diri sendiri tidak mahu difahami .

Melihat mereka , saya cuba untuk menyelami keadaan itu , namun tiada dasar ditemui untuk bertapak mencari segala jawapan . Yang saya tahu , mereka telah kehilangan . Dan saya juga telah kehilangan .

Kadang ada titis jernih cuba untuk membasahi kelopak mata , kadang terasa memaksa diri untuk menangisi segala , yang kadang berjaya dan banyak darinya saya hanya mampu merenung jauh . Betapa saya tahu tiada perasaan untuk menggambarkan segalanya . Betapa saya juga tahu , dia akan lebih tenang di sana jika kami mampu tabah.

Ya Allah tempatkan dia dikalangan orang-orang yang beriman … amin 




Semoga mereka yang tinggal ini , akan menyedari bahawa dia adalah insan biasa yang mahu hidup sebahagia orang lain , yang berusaha sedaya mungkin memberi kesenangan kepada insan tersayang .

Kepada kakak . . . Tabahlah menghadapi kehilangan ini , teruskan hidup untuk mereka yang masih ada . Kita diuji dengan cara bezanya , semoga kita memahami . Berdirilah demi harapan.

Kepada anak-anak saudara saya , Jaily , Jaliah , Jairy , Juliza , Jaluddin , Dahlia dan Mohd Mus Najmi . . .Betapa saya melihat kalian membesar . Suatu ketika dahulu mungkin tidak mampu menyayangi kalian sepatutnya , namu masa berlalu pantas yang turut mengajar saya untuk melihat kalian pada sudut yang sepatutnya. Saya melihat keususahan kalian mengharungi segalanya dalam kehidupan , saya memahami betapa dia cukup berharga untuk kalian memahami rentak dunia ini . Kalian adalah permata hidup yang saya mahu pelihara . Biarkan kata-kata yang menghiris hati sekadar perhiasan hari , percayalah kita hanya di uji . Dan kalian di uji dengan ujian terbesar tika kalian masih meraba mencari pendirian hidup , tapi saya telah berjanji untuk bersama kalian saat susah senangnya.

Percayalah kalian masih ada esok . . .

Nukilan buat pemergian Idris Bin Abdullah , insan yang tiada dendam dihatinya. 


Ouh TIDAK ! ! !

Mereka kata . . . aku telah membesar secara fizikal . . . aku sudah gemuk ! ouh betul kah ? tengok diri di cermin _ macam_Ouh tidak ! ! ! 

So so aku nak berjogging...masalahnya satu jer, aku malas nak jogging . . . sila rajin cik inn...hmmmm_suruh budak turun padang latihan punya garang , sendiri nak turun setakat jogging susah giler!.!..memang dasar ketam mengajar anaknya berjalan lurus  hahaha . 

Takpe , aku cuma nak fit semula ! kalo nak turun gym selalu , agak sukar kerana waktu kerja yang terlalu padat . Jogging sahajalah cara aku nak kembali fit , kembali cergas dari masalah kelembikan ini muahaha...tolong doakan aku berjaya kawan-kawan .

Westlife - Evergreen (With Lyrics)

Siti Nurhaliza_Tanpa Dendam Di Hati


Lautan Yang Berapi
Daratan Yang Berduri
Bagiku Bukan Musibah
Malahan Hikmah Berharga

Katalah Apa Saja
Yang Jelik Penuh Dusta
Kau Bebas Warnai Diriku
Di Minda Yang Kelabu 


Chorus :
Siapa Diri Ini
Tuhan Yang Memahami
Amarah Dan Kecewa
Hanyalah Bara Membakar Jiwa

Sungguh Pun Ku Terkilan
Terguris Perasaan
Ku Pilih Berdiam Diri
Tanpa Dendam Dihati 

_ Sedap jer dengar lagu nie kan kan ( hihi akibat mengikuti drama best gemersik kalbu tv3 : korang ada tengok tak ? )_