saya mahu seperti mereka

Sayang Cinta Kasih Rindu...ucapan yang boleh diucapkan oleh siapa sahaja...termasuk mereka yang kurang akalnya kurang waras , namun sejauh mana kasih dan sayang itu mampu untuk dibuktikan ? ? selama mana kata-kata yang diucap itu mampu dipertahankan ? ? 

Namun tidak mustahil untuk kita memiliki kasih sayang seteguh itu , saya melihatnya... ya saya mahu seperti mereka . Andai suatu hari nanti jodoh itu ada untuk saya , saya mahu mendirikan masjid yang dibina dengan kasih sayang setelusnya , yang sentiasa ada ketika susah dan senangnya hidup , ketika indahnya atau kabur pandangan mata . . .

Moga kita semua mencontohi pasangan bahagia yang terlihat , yang tetap setia bersama walau garis usia sudah memenuhi wajah , namun tetap bersama di saat-saat akhir. Melihat kedua ibu dan ayahnda tercinta , saya tahu kehidupan mereka sekarang adalah untuk mereka berdua , tiada yang mahu dikecapi lagi selain menghabiskan sisa hidup bersama . Bukan mudah bersama untuk tempoh 50 tahun ...bukan mudah menerima kelemahan orang, tetapi ibu dan ayahnda tercinta tetap tabah bersama . 

Temukan saya jodoh yang menerima saya seadanya...amin.

2 comments:

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P