saya mahu seperti mereka

Sayang Cinta Kasih Rindu...ucapan yang boleh diucapkan oleh siapa sahaja...termasuk mereka yang kurang akalnya kurang waras , namun sejauh mana kasih dan sayang itu mampu untuk dibuktikan ? ? selama mana kata-kata yang diucap itu mampu dipertahankan ? ? 

Namun tidak mustahil untuk kita memiliki kasih sayang seteguh itu , saya melihatnya... ya saya mahu seperti mereka . Andai suatu hari nanti jodoh itu ada untuk saya , saya mahu mendirikan masjid yang dibina dengan kasih sayang setelusnya , yang sentiasa ada ketika susah dan senangnya hidup , ketika indahnya atau kabur pandangan mata . . .

Moga kita semua mencontohi pasangan bahagia yang terlihat , yang tetap setia bersama walau garis usia sudah memenuhi wajah , namun tetap bersama di saat-saat akhir. Melihat kedua ibu dan ayahnda tercinta , saya tahu kehidupan mereka sekarang adalah untuk mereka berdua , tiada yang mahu dikecapi lagi selain menghabiskan sisa hidup bersama . Bukan mudah bersama untuk tempoh 50 tahun ...bukan mudah menerima kelemahan orang, tetapi ibu dan ayahnda tercinta tetap tabah bersama . 

Temukan saya jodoh yang menerima saya seadanya...amin.

until then, i remain forever yours.

UNTIL THEN, I REMAIN FOREVER YOURS... 

i kept to hold till one day , when i know that i just can't go nowhere or anyone.
Just please stay where you are.

Adele_Don't You Remember

When will I see you again
You left with no goodbye
Not a single a word was said
No final kiss to seal any sins
I had no idea of the state we were in

I know I have a fickle heart
And a bitterness and a wandering eye and a heaviness in my head
But don't you remember
Don't you remember
The reason you loved me before
Baby, please remember me once more
When was the last time
You thought of me
Oh have you completely erased me from your memory
I often think about where I went wrong
The more I do the less I knowI know I have a fickle heart
And a bitterness and a wandering eye and a heaviness in my head
But don't you remember
Don't you remember?
The reason you loved me before
Baby, please remember me once more

Gave you the space so you could breathe,
I kept my distance so you would be free,
And hope that you find the missing piece,
To bring you back to me,
Why don't you remember?
Don't you remember?
The reason you loved me before
Baby, please remember me once more

When will I see you again...

i just love the way Adele sing this song...don't you ?

Bukan niat mahu menipu

Kadang-kadang ada cerita yang mahu disimpan. 

kadang-kadang ada cerita yang sengaja tidak diceritakan. 

Kadang-kadang ada cerita yang keluar dari mulut sekadar kata-kata. Tiada maksud. 

Kadang-kadang cerita yang sebenar diceritakan lain dari versi yang asal. 

Dan bila kamu tahu cerita itu tidak benar , bukan niat mahu menipu... sebab kadang-kadang hanya mahu dikenali seperti mana yang kamu nampak. Bukan siapa saya dahulu , atau siapa keluarga saya , atau betapa saya dikenali sebagai siapa di sana , atau kerana saya berbeza dari yang lain.

Kerana saya mungkin telah berubah , dan juga saya kerana saya hanya mahu diri saya berdiri sendirinya .

Ada Impian yang jadi kenyataan




Impian untuk memiliki koleksi The X-Files , dan menonton semua episod . Ya , saya sentiasa mahu impian menjadi kenyataan . Dan sekarang saya telah memilikinya , setelah bertahun mengimpikannya.

Jelas , saya yakin untuk mendapatkan segala yang di impi itu boleh di gapai , jika kita tidak putus harapan . Walaupun tempohnya terlalu panjang , sekurang-kurangya impian itu masih tetap menjadi kenyataan . Amin.

p/s : I am the " Kipas susah mati "  The X-Files . . . Ho ho . i love Fox Mulder and Dana Scully . Can't take the eyes over you , ha ha .

saya sanggup buat apa sahaja !

Untuk menemui mu akan ku tempuhi jalan yang berliku, jalan berbukit-bukau bahkan jalan berlubang-lubang pun sanggup ku kerahkan kereta itu agar tabah melaluinya...Waktu yang singkat sekadar mainan jiwa, sesaat menemui mu bagai ribuan tahun kebahagian. 

Ouh sungguh bahagia diri ini... 

Opss . Tayar kereta ku pancit ? aku tempuhi saat malang diri kerana telah kebahagian setelah menatap wajahmu yang manis, senyuman ku tak lekang kerana meningati saat-saat itu... siapa pun bahagia kerana mu. 


Gelapnya laluan di hadapan tetap menyinarkan jiwa ku, kerana itu aku sanggup buat apa sahaja untuk mu. Apalah sangat dengan tayar pancit ? jalan berliku bergunung-ganang ? keletihan berjam-jam ? Jika dibandingkan berbunganya hati menemui melihat dan menjamahmu DURIAN ?...AKU YANG SENGAL KERANA DURIAN ITU. ha ha ha

Trust No One

A little girl and her father were crossing a bridge.The father was kind of scared so he asked his little daughter:

"Sweetheart, please hold my hand so that you don't fall into the river.
The little girl said "No, Dad. You hold my hand."
"What's the difference?"
Asked the puzzled father.


"There's a big difference," replied the little girl.
"If I hold your hand and something happens to me, chances are that I may let your hand go. But if you hold my hand, I know for sure that no matter what happens, you will never let my hand go."


In any relationship, the essence of trust is not in its bind, but in its bond. So hold the hand of the person whom you love rather than expecting them to hold yours... 

 p/ s :  i'll start letting my guard down when people stop giving me reasons to keep it up .


Lirik~Aku Maafkan Kamu (Malique Ft Jamal Abdillah)

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Timbul tenggelam, timbul tenggelam
Acapkali terpendam, acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
Kutimbang tanpa neraca di awal usia
Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu
Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati 

Atas kepala murai sekawan
Mari ku ramit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Jangan ahli sihir seru nama maharaja
Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda
Pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam
Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri, aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi, mari tafsir alif ba ta 

(Alif) Ada teratak di hujung kampung
(Ba)Bawah cermin kopak ada kotak
(Ta)Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak
Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak
Ternyata kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan 

p/s : Terlalu puitis untuk mata kasar memahami dan amat susah untuk mengerti setiap bait kata-katanya, namun percayalah indahnya hanya kata-kata kepada siapa yang tahu.

Azam Tahun 2012 !

Selamat tinggal 2011 , terima kasih untuk tahun itu...apa yang special ? meh aku nak pikir kejap, emmm emmm emmm macam besa jer owhhh ada ada !!! Dapat bercuti di Jakarta dan Bandung ! waaaa~ The most extravaganza things happen to me..hehe...tau-tau jelah aku nie memang kaki jalan, tercapai juga hasrat nak pegi melancong, thanks to my friend Flora. 

Dan selamat datang 2012, kau ku nanti dengan hati yang berbunga ha ha ha...berhasrat untuk memiliki sesuatu pada tahun ini, banyakkkk! aku kira guna jari memang tak cukup. Nafsu belaka ! well...ishh nak tobat laa.

Planning for 2012 ? ouh mestilah ada, dan yang pastinya tahun nie aku nak melancong kat Hanoi lak, ekk sila jangan jeles. Perasan ! haha...Hanoi im coming. la la la, jom kira hari yeyeye.. gileee.