Mencari dia (episod 2)

"Mungkin telah ditakdir cinta hadir sekali hidup aku" 

Ungkapan biasa untuk siapa yang bertanya penganti arjuna di hati...tiada penyesalan, malahan hanya itulah yang mampu diungkapkan dalam bahasa emosi aku. Secara jujurnya hanya itu yang tinggal, sisa kesedihan sudah tidak mampu dirasa, sisa harapan sudah tidak mahu difikirkan. Biarkan...

"Manusia ini ditakdirkan berpasang-pasangan yang dikatakan jodoh, lumrah alam Lin. Cuma kita manusia ini, sukar mentafsirkan misteri disebalik jalan jodoh kita ". Seorang sahabat berkata-kata. aku mengangguk tanda mengiakan.

p/s :

3 comments:

  1. yaa.. mungkin jodoh kita ada d depan kita, d belakang kita or d sisi kita... cuma kita yg x sedar.. or mungkin harus menerima org seadanya?? erkk....

    satu masa, ketika ada someOne ask u to married, and when u fell something.. just take 1 day to think.. masa berfikir untuk menerima tidak penting, tp samada yakin atau tidak menurut gerak ati itu yg penting. Allah tidak menjadikan sesuatu itu sia2..

    pajng lebar pulak aku.wakakaka

    ReplyDelete
  2. mmg pjg ing hahaha tiapa ba..ini adalah percubaan membuat cerita aka novel ba..uisehhh

    ReplyDelete
  3. hahaha bah kasi masuk juga nama dan kata2 ku dlm novel kau.kahkahkah

    gud luck dear... dlu ko suka bikin novel. dan aku tukang baca novel mu.hehe eh cerpen..

    ReplyDelete

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P