Yuhuuuu!aku boleh laa senyum.

hah berita gempar...semua orang duk sengih, senyum meleret..aku??berita gembira itu sudah pastilah kan, hal lainnya ialah bolehlah belanja lebih sikit raya nie..hahahaha~kenapa ko happy jer ni inn??dapat bonus mak!!

Semua kakitangan (tak termasuk telingamulut hahahha)...dapat bonus separuh gaji dengan minimum RM500.00. Aku bahagia!paling kurang pun aku dapat seribu lebih..berkat ni hidup di bulan ramadhan..hoho.yelahh asyik gaji tak cukup, entah menda la aku beli...kalo dapat bonus sekurang-kurangnya boleh back-up yang kurang tu..yeyeye.

memikir nak guna apa duit lebih itu, aku rasa nak simpan separuh!ahaks...angan-angan lah ko inn!aishhh kena ada niat, baru hal boleh jalan kan kan..hihi.Teringat pesan my sis, nak buat kenduri kecik time raya..alhamdulillah boleh la 'tolong banyak sikit' (lebih dari permohonan.:) ) tuk kenduri tu nanti.syukur.

Bersyukur dengan apa yang ada itu yang penting, bagus juga kerajaan boleh berfikir waras untuk memberi bonus lebih sikit tahun ni, almaklumlah, dengan harga barang semua nak naik, masuk lagi minyak yangharga naik  banyak tapi turunnya 10 sent jer..isk isk.so bonus nie kira ehsan kepada rakyat jelata yang sentiasa menyokong puncuk pimpinan mereka.Ingat tu!!!Jangan dok canang itu ini, tapi satu benda tak jadik...uishh jangan bermain politik inn.ok ok..saya hanya rakya biasa yang mahukan pemimpin yang telus berkerja untuk Malaysia tercinta ini. :))




2 comments:

  1. Bonus bukan ehsan kepada rakyat jelata, tp kepada kakitangan kerajaan je. banyak juga rakyat jelata bekerja di institusi bukan kerajaan, swasta.
    But its still a good news to hear la.

    ReplyDelete
  2. yup!tersilap hehe..tiapa la, org duk kerajaan nie gaji rendah sikit, yang swasta banyak sikit..kira okey la tu...mybe perlu ada arahan kpd pihak swasta agar dpt memberikan bonus kpd pekerja mrk jgk..rite.will be a very gud news to every1. =))

    ReplyDelete

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P