terkurang pahala aku...aduh~

Sah pahala aku kurang!sah dan pasti...satu hal sebab aku sendiri, kalo mula buat lawak habis satu alam aku buat jenaka, lupa sekejap di bulan puasa nie kena kurang-kurangkan..sekali teringat balik, istiqfar saja la aku..hehe

kemudian kerana orang lain, aikk aku nak salahkan orang lain ker??tak la..tapi...ahh ada tapi...kalo mulut aku dah senyap ertinya aku waras untuk mengawal mulut aku untuk berkata-kata. Tapi tadi masa aku berbaris tunggu turn bayar kat kaunter, 'terdengar' orang di belakang kutuk punya sedap cashier, siap boleh citer lagi buruknya hidung cashier yang sedang dikutuk...aiiiihh panas aku. nak jer aku toleh, pastu jeling kat dia 

'ko ni cantik kalah aishwarya rai ker, sedap ja ngutuk idung orang'

Mau jer aku bagi sebijik (dua bijik pun tak pe rasanya )...tapi sabar ja la...tengok, pasal mereka itu, aku terikut sama pula mengutuk..yelah mengutuk dorang biar pun sekadar dalam hati..aduhh kurang-kurangkan lah mengata orang di bulan puasa , kalo rasa mulut tu gatal sangat, kutuk diri sendiri takpe kot. 

kalo dia hodoh ker apa ker, semuanya ciptaan Tuhan, kenapa kita selalu sesedap mulut merendah-rendahkan mereka...hidung kemek ke, mancung ker, kembang ker sama juga fungsinya untuk bernafas..isk isk tak semana-mana aku mebebel dalam blog...


2 comments:

  1. cikgu... napa ko tidak tumbuk jak muka dia.hehe pastu membebel depan dorang. aku pun macam mau cili2 jugak mlut sadia tu

    ReplyDelete
  2. huh..ko rasa??kalo aku panas tahap mendidih mungkin kena jugak la..haha..sabar jak la...aku mcm mau tanam lada jak di mulut drg tu.

    ReplyDelete

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P