menagih kasih...

Pasangan bercinta memadu kasih dengan harapan akan bersatu dan menjadi pasangan disahkan hubungan kasih sayang itu oleh mereka di sekeliling...Berbicara soal hati dan perasaan tentang cinta ini kadang kala sukar dimengerti, bila ditanya...

"susah nak cakap, ini soal hati dan perasaan"


Bercinta dengan mereka yang sudah berpasangan kadangkala mengundang duka di hati, mengundang amarah orang lain...dan membuatkan hidup tiada tenangnya...seakan-akan serius entri aku kali ini, ^_^. Pengalaman hidup ke??yaa...tapi bukan aku. Dan sekarang aku sedang bercakap hal orang lain kan??mengumpat??aku hanya mahukan pandangan blogger sekalian alam. 

Kisah ini berlaku di mana-mana, di seluruh dunia. Cuma entri kali ini, pastinya tiada tokok tambah kerana ini cerita aku ( maksudnya aku mengetahui secara langsung). Sudah habis ke mereka yang bujang di dunia ini??sehinggakan mereka yang berpunya juga mahu dimiliki??

" Mereka itu lain dari yang bujang, sangat memahami"

Alasan yang selalu digunakan...aku tidak mahu mengulas lebih lanjut alasan itu kerana  bukan itu yang mahu dipersoalkan...Mempunyai pasangan yang telah lengkap pakejnya, kata orang cuma tunggu seru nak kahwin, namun masih mengharap pada yang lain..?..Berusaha mencuba menyembunyikan,namun pepatah mengatakan,  Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga...kenapa ya??

Berbicara mengah di hadapan sedangkan hati bergolak, berpura-pura menafikan sedangkan tembelang sudah ketahuan...aku tidak memahami...

Tidak dinafikan setiap manusia berhak memilih pasangan mereka sendiri, siapa sahaja...Tua, muda, bujang, janda, duda, balu, suami beristeri 1 2 3 4...semuanya mengharapkan terbaik..alangkah bagusnya jika kita mampu mengawal hati dan perasaan dan memilih mereka yang benar-benar ikhlas...kerana kadangkala, dicintai itu lebih penting dari mencintai...MUNGKIN...

Cerita berakhir dengan harapan mereka mampu berfikir...semoga kita saling memahami...oh hati wanita...hehe.



No comments:

Post a Comment

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P