Nasi Ayam oh Nasi Ayam...

makanan pebret saya ialah nasi ayam. nasi ayam ialah nasi ayam yang dimasak dengan ayam dengan disertakan dengan kuah kicap serta lada...

nasi ayam ini mempunyai banyak jenis...maaf saya tidak mampu menyenaraikan kesemua jenis nasi ayam itu kerana saya bukan pembuat nasi ayam tetapi saya hanya tahu 'makan nasi ayam'..hahaha..gerenti out list jadi menantu.. 

~nasi ayam~tapi bukan yang selalu aku makan..hehe 

dan kegemaran nasi ayam saya ialah (iaitu sepanjang yang saya hidup) ialah jeng jeng~kalo duk KK (kota kinabalu) sebab suka makan nasi ayam singapura yang ada kat karamunsing tu..waa cakap lu la, sedap jilat jari kali-kali pun takpe..nak tambah selera order lagi kaki ayam umphhhh mantap!..hahah.kalo orang Sabah mesti tau la tempat tu...orang semenanjung yang tak tau, tak pe datang Sabah Bawah Bayu nie nanti kontek saya..Insyaallah saya tunjukkan..hehe

disebabkan saya kerja di daerah Keningau nie, maka saya merasakan nasi ayam akan dilupakan...tetapi suatu hari saya diperkenalkan dengan restoran Nasi Ayam Malaysia..sedap??enak??sampai jilat jari kali-kali??oohhhh...MESTILAH.alhamdulillah aku dah ada port nasi ayam di daerah ini akhirnya. memang sedap, kat sini jer aku boleh habiskan santapan dengan selera yang sangat baik dan mengujakan..nak nasi ayam panggang atau stim??pilihan saya selalunya yang panggang..itu selera saya....

p/s: Mood kelaparan buat entry pasal makan laa...wut wut aku lapar... 



3 comments:

  1. pebretkuu tu Singapore Chicken Rice..
    hihi..
    murah dan SADAP!

    ReplyDelete
  2. ya nasi ayam sgpore d karamunsing tu mmg mantap bah. sanggup p sana time lunch hour kdg. lama suda ni tidak pigi. baca ni teringat plak

    ReplyDelete
  3. mr_mrs mikko~up..sedap dan murah.puas hati kan..hehe

    cinoi~haha..apa lagi serbu la, kalo ari nie xsempat bisuk ada ba kan..hehe

    ReplyDelete

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P