betapa aku harus bersyukur...alhamdulillah.

salam...isnin tadi seperti biasa, dilalui dengan semangat mahu memberikan yang terbaik kepada pelajar-pelajar aku agar terus bermotivasi untuk belajar...menimba ilmu di dada. cewahhh kata-kata ini sangat berwibawa..hehe

Namun bukan itu yang mahu diperkatakan larut malam ini ( huhu aku baru punya kesempatan update, agak sibuk siang tadi, emmm aku sibuk buat apa tadi ekk??heran)...seketika aku merasa sangat bersyukur. ALHAMDULILLAH. 

Pagi tadi sedang aku cuba makan sarapan rojak yang tidak sedap...seseorang menyapa dari belakang...aku menoleh dan melihat seseorang yang aku kenali...suatu ketika dulu ketika diri ini bergelar pelajar U. seakan-akan aku mahu berpaling berpura-pura tidak mengenali, tapi entah kenapa mulut aku lancar je menyebut namanya...sungguh mahu mengelak. bukan malu mengaku kawan, cuma ralat takut dirinya berasa rendah diri...akhirnya aku sedaya upaya berlagak biasa, tidak mahu menimbulkan rasa rendah diri sahabat itu...

Segulung ijazah itu rasanya belum pasti menjanjikan pekerjaan yang diimpikan setiap dari kita...bagaimana dia boleh mejual buku-buku itu walau sudah bergelar mahasiswa 4 tahun yang lalu...Bukan aku memandang rendah pekerjaan itu, tidak!!!aku cuma merasa hiba melihat dirinya begitu, teringat zaman bergelar pelajar U dulu, masih segar rasanya ingatan itu, walaupun tidak menjadi kawan rapat, tapi kami saling mengenali.

Saat itu aku sangat bersyukur, mendapat pekerjaan ini...walaupun tidak mampu memakai kereta idaman, aku masih rasa terlalu bersyukur...Ya Allah permudahkan jalan sahabatku itu, kerana ku tahu peritnya diri melihat masihsama sekian lama di cermin kehidupan.


p/s : semoga pertemuan seterusnya ada senyuman manis dibibirnya..amin.






No comments:

Post a Comment

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P