aku jadi hakim "kanak-kanak bercerita'..hihi

Oh tidak...tetiba jadik hakim untuk budak-budak bercerita, mula-mula macam tak nak ambik sebab aku tak reti sangat jadi hakim bab-bab gitu..wawaaa..tapi dan kawan tu minta tolong, okey laa..cincai ceta aku pilih untuk hakim untuk kelancaran..hahaha...

Budak-budak tadika..macam-macam ragamnya..aduhh ada yang bercerita tak dengar suara, ada yang bercerita separuh jalan "sekian terima kasih"..pastu budak yang naik, sambung balik cerita dia...wakakaka...ketawa saja la aku...terhibur melihat telatah mereka yang masih terlalu hijau.

Tapi aku sangat berbangga melihat di usia 6 tahun itu, terdapat antara mereka yang sudah lancar membaca...gigihnya mereka membaca buku cerita tanpa mempedulikan sekitar, tidak memperdulikan kawan-kawan yang sibuk juga bercerita di belakang (budak-budak katakan...manalah reti bagi tumpuan huhu). 

gambar??ada nanti aku upload k..masih ada tempat kawan yang satu itu..nanti aku tunjuk budak-budak itu yang bercerita dan budak yang separuh bercerita...



2 comments:

  1. owh.. mesti comel kan??

    sama macam ada sorang budak tu.. dia pun join pertandingan bercerita.. tajuk nya " BAWANG PUTIH BAWANG MERAH"

    kau ingat kah itu??????





    lari....

    ReplyDelete
  2. hahahahahaha...aku ingat tu sampai mati tau..sampai tua.tym nyanyuk pun kali aku msi bole ingat...dasat!siap menyanyi baa, kena make-up kc hodoh2 lg..aduyiaaa lucu!wakakakaka

    ReplyDelete

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P