elakkan berpura-pura


salam...salam kasih sayang pagi yang sangat indah ini~kerana hujan baru sahaja turun membasahi bumi,ertinya sedapnya la tidoooooo~Zzzzzzz


korang pernah berpura-pura tak??pernah??alaa berpura-pura sebab apa laa...aku??mestilah,kalo korang tak pernah berpura-pura aku pelik laa..ahaha

ada situasi yang memaksa kita untuk berpura-pura~1.mungkin untuk menjaga hati~2.mungkin untuk mengelak malu~3.atau mungkin kita merasakan perlunya untuk kita berpura-pura.

ataukah kita memang suka berpura-pura kerana kebiasaan dan menjadikan hidup kita berlalu dalam kepuraan itu...di manakah kita??

aku pun pernah juga berbuat sebegitu...berpura-pura lupa,tidak melihat, tidak kisah dan berpura-puraan la ngeee~sebab??untuk banyak sebab...dan banyak daripada itu aku hanya mahu semua mengerti,setiap orang punya hati (klise ini hanya difahami andai kamu mengenali aku)waaaaa~

namun, elakkan la berpura-pura seandainya keadaan tidak memerlukan kita untuk berbuat begitu, kerana dalam apa sahaja hubungan kita sesama manusia ini kejujuran itu sangat penting. orang putih bilang honesty!!!

orait aku nak sambung balik buat keja, buat soalan exam wakakakakak...c u later bebeh~


No comments:

Post a Comment

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P