redha dengan ketentuan-Nya

tidak mungkin memiliki semua yang kita impikan...tidak akan kita tersenyum memikirkan semua mimpi-mimpi indah menjadi kenyataan...hakikatnya kita perlu berani bermimpi dan turut perlu berani menerima esoknya mungkin kita kecewa...mengerti hidup ini sangat indah. indahny bukan hanya kerana mimpi itu tetapi dugaannya yang mengajar kita erti kehidupan.

kenapa perlu meratap pada kehilangan??cukup rasanya sementara...bukan mahu mengatakan betapa diri terlalu kebal merasa kekecewaan, hanya mahu meneruskan hidup dan menerima ketentuan Tuhan itu lebih dari segalanya.

redha saja dengan segalanya dan percaya setiap ketentuan itu adalah terbaik untuk kita...pasti ada untuk kita, andai bukan esok pasti lusanya ada...jika lusa belum juga ada, suatu hari nanti pasti ada...dan andainya tetap tiada aku tetap redha.~~

kehilangan siapa??kehilangan apa??...jujurnya aku tidak mahu kehilangan sesuatu yang sudah menjadi kebiasaan...namun kaki ini tetap jejak di bumi, merasai bila berubahnya siang dan malam...aku masih tetap redha.


2 comments:

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P