di mana kita...

salam...sebelum aku mau ceta panjang2..mari nnyi2 dlo~

~~we wish you a mery chrtms and hapy new year!..hehe~~
kepada blooger yang menyambut hari natal yer...

okey...cuti skola dah nak abis,ertinya selepas nie mgkn dah jarang2 aku update
sebab~tugas2 aku semakin bertambah d sekolah..huh!
xleh gak mengeluh..semua itu harus aku lalui kalo nak jd terbaik kn kn..
xpe la aku akan cuba yg terbaik..doakan aku ekk..
...lor mari teruskan bercerita tentang di mana kita...?


~dahulu..kini..masa depan
~susah...senang...biasa
~sedih atau gembira...ataupun menangis...

.............................cerita bermula...................................

..dahulu tym aku kecik2 laa...aku duk kampung,hidup sbg anak bongsu menjadikan aku sangat dilindungi...dan aku tidak bebas seperti kwn2 yg lain...pulang skola harus tepat masanya...
xble mandi sungai kalo xde mak aku ikut...xle ikut bapa aku tangkap ikan sbb aku anak pompuan...kenangan!tapi sbg ank bongsu jg aku dkurniakn akal yg agak cerdik sikit...oleh itu aku boleh mandi sungai curi2 bila mak aku xde kt umah..haha
aku bole blk lewat skola alasan ckgu suh bersih kelas sblm balik..wakakaka!nakal
kini~aku dah besar,ada kerjaya sendiri...jln atur sendiri..kalo jatuh kena bangun sndiri,xde mak atau bapa yang larang itu dan ini selalu...
masa depan~susah nak tafsir~cuma impian aku xnk la terlalu baik,ckup la kebahagian skg mampu aku kekalkan..

.........................

susah atau senang~kadang-kadang susah kita nak jangka sapa yg akan sentiasa disisi kita..
tgh kt susah,tgh kita senang ketawa2...siapa pun mereka sukar utk di adili.
sejujurnya...terlalu sukar mencari mereka yg akan sanggup susah dan senang bersama kita..
namun terlalu senang mencari mereka yg mahu bersenang2 bersama kita..yg akan bersama2 kita selamanya asalkan senang!!tika kita susah??mereka akan hilang...
...aku??rasanya aku selalu di dunia sendiri...susah dan senang sendiri
dan bila mana mereka datang ketika susah,tanganku slalu dihulur...entah la kenapa.
bukan sbb aku baik...cuma norma hidup kita utk mahu membantu.
~kita akan hadir tika diperlukan dan hilang bila kita tidak berkepentingan~DUNIA

.......................

sedih...gembira...hidup penuh dgn dugaan.ada kalanya ujian dihadirkan untuk menguji kekuatan diri...utk melihat sejauh mana kita mampu bertahan.
...gembira untuk merasai nikmatnya hidup setelah bersedih.
aku??kedua2nya sangat penting...untuk kita menghargai apa sahaja yg kita miliki.
sedih atau gembira itu asam garam kehidupan.bertahan la..





No comments:

Post a Comment

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P