cinta yang bukan untuk dimiliki.

salam...

tidak pernah aku menyangka yang sesukar ini cinta hadir dalam hidup aku, semakin hari semakin sukar mengarap...entah.kemudian teman2 berkata memberi kata2 semangat..mungkin yang terbaik hadir untuk aku, mungkin belum tiba masanya...

kemudian aku terfikir...siapa aku untuk mencari yang terbaik,mencari yang sempurna..siapa aku?sempurnakah aku untuk semua mereka..baik sangatkah aku.??

seseungguhnya aku tidak mencari kesempurnaan dalam cinta manusia ini...tidak mencari yang terbaik untuk cinta dunia ini...hanya mencari seorang manusia yang mampu membuka sang hati...yang mampu meyakinkan aku bahawa dirinya mampu menerima insan serba kekurangan ini...amin.ya Allah hambamu ini mohon diampunkan kerana seolah-olah menolak ramai lamaran hati kerana hamba belum bertemu mereka yang lebih mencintai diri-Mu dari diriku...

aku nak!!!!!

huaaaaaaaa~~~sapa la yg phm apa aku tgh ngidam...
ceta bermula petang td...jeng jeng jeng...
kira2 kul 12pm uiseh...suspen x haha
aku kuar g pekan donggongon (penampang,sabah)...bosan kt umah
lg pn aku nak g antor nset aku kt kdai...huh yg nset w90 aku xfungsi tchscren dia..huhu
antor kdai trbg lg rm120...aiyooooo.tp xpe janji nset aku dh ok yeyeye...

pas dh antr kt kdai aku round2 la megalong (ala shopping mall yg ada kt dgnggn tu)
aku nie suka masuk kdai jual cd..kdai cd kdua aku msuk tba2 mata aku tertumpu pd 1 cd..
mak aiii bepinar mata aku nengok...cd the x-file season 1-9!!!!
wuaaaaaaaaaa aku nk beli!!!!tolong...tny harga dlo la...

aku...bpa hg nie dik (dh drg xlekat hg..apa raaaa)
pastu dia pn p tny nta sapa,aku khyusuk tgk cd yg dh btahun2 aku carik 1 sbh..hahaha
bdk tu..."hg dia rm280..tp bole less lg"
aku trus tny "bpa la kalo less?"...bdk tu tny lg nta sapa jgk cz aku mmg xkisah wkakaka
"rm220 la"...

kemudian otak aku mula membuat perkiraan...awal bln lg..pastu duit aku mmg ada tp...
hummmmm~~mgkn bkn rezeki aku kg...tggu nex month kot!!
hampir bercucuran airmata apabila melepaskn sesuatu telah ada di dpn mata setelah bertahun2 aku mencari...kerana...biar Allah sj tahu.
apa yg aku bt sehingga cd itu x mampu aku miliki pn sstu yg baik...xpe (pujuk diri)


kecewa~sekali lagi aku dlm keadaan seperti lilin membakar diri untuk memberikan cahaya kpd org lain...huhhuhu~




di mana kita...

salam...sebelum aku mau ceta panjang2..mari nnyi2 dlo~

~~we wish you a mery chrtms and hapy new year!..hehe~~
kepada blooger yang menyambut hari natal yer...

okey...cuti skola dah nak abis,ertinya selepas nie mgkn dah jarang2 aku update
sebab~tugas2 aku semakin bertambah d sekolah..huh!
xleh gak mengeluh..semua itu harus aku lalui kalo nak jd terbaik kn kn..
xpe la aku akan cuba yg terbaik..doakan aku ekk..
...lor mari teruskan bercerita tentang di mana kita...?


~dahulu..kini..masa depan
~susah...senang...biasa
~sedih atau gembira...ataupun menangis...

.............................cerita bermula...................................

..dahulu tym aku kecik2 laa...aku duk kampung,hidup sbg anak bongsu menjadikan aku sangat dilindungi...dan aku tidak bebas seperti kwn2 yg lain...pulang skola harus tepat masanya...
xble mandi sungai kalo xde mak aku ikut...xle ikut bapa aku tangkap ikan sbb aku anak pompuan...kenangan!tapi sbg ank bongsu jg aku dkurniakn akal yg agak cerdik sikit...oleh itu aku boleh mandi sungai curi2 bila mak aku xde kt umah..haha
aku bole blk lewat skola alasan ckgu suh bersih kelas sblm balik..wakakaka!nakal
kini~aku dah besar,ada kerjaya sendiri...jln atur sendiri..kalo jatuh kena bangun sndiri,xde mak atau bapa yang larang itu dan ini selalu...
masa depan~susah nak tafsir~cuma impian aku xnk la terlalu baik,ckup la kebahagian skg mampu aku kekalkan..

.........................

susah atau senang~kadang-kadang susah kita nak jangka sapa yg akan sentiasa disisi kita..
tgh kt susah,tgh kita senang ketawa2...siapa pun mereka sukar utk di adili.
sejujurnya...terlalu sukar mencari mereka yg akan sanggup susah dan senang bersama kita..
namun terlalu senang mencari mereka yg mahu bersenang2 bersama kita..yg akan bersama2 kita selamanya asalkan senang!!tika kita susah??mereka akan hilang...
...aku??rasanya aku selalu di dunia sendiri...susah dan senang sendiri
dan bila mana mereka datang ketika susah,tanganku slalu dihulur...entah la kenapa.
bukan sbb aku baik...cuma norma hidup kita utk mahu membantu.
~kita akan hadir tika diperlukan dan hilang bila kita tidak berkepentingan~DUNIA

.......................

sedih...gembira...hidup penuh dgn dugaan.ada kalanya ujian dihadirkan untuk menguji kekuatan diri...utk melihat sejauh mana kita mampu bertahan.
...gembira untuk merasai nikmatnya hidup setelah bersedih.
aku??kedua2nya sangat penting...untuk kita menghargai apa sahaja yg kita miliki.
sedih atau gembira itu asam garam kehidupan.bertahan la..





aku tidak sempurna

salam...ada idea yayaya...mari bercerita tentang ketidaksempurnaan.aku tidak sempurna!yes anda betul...
ertinya bila aku tidak sempurna pasti sampai suatu ketika aku jatuh tersungkur...
dan jatuhnya aku itu pasti didatangi pelbagai reaksi!!!aku pasti.
...jangan melihat aku sebagai manusia yang tidak akan membuat kesilapan
ada masanya akal ini juga tidak mampu aku melakukan tindakan yang dipersetujui semua orang.
::::
:::
::
:
~sakitnya bila kita dinilai orang~
yaa...tapi aku mahu positif untuk semua kritikan itu
aku tahu setiap orang punya pandangan yang berbeza...aku terima.terima kasih.
.....................
namun yang pasti ketidaksempurnaan ini tidak harus di jadikan alasan untuk membuat kesilapan.!.betul.
tegur aku dengan cara yang betul...jangan menilai siapa aku atas kesilapan itu.


touching.!.

lagu...ya bgus utk mereka yg hanya mampu menyanyi dlm hati sbb sore xsedap..cth paling baik,aku laa..ahaha!
:::
::
:
then aku jumpa 1 lagu gareth gates yg aku tujukn khas tuk Prince William..wakaka.kiddin.
cz lagu nie ttg cinta yg xmampu d miliki..huhu mcm angan2 aku la lalala~merepak xpe kn.
............................
Tell me one more time (Gareth Gates)

come on and tell me baby
do you believe in love
the way i do
and when you find the one
wherever you go will travel with you
what do i say
where do i start
to pick up the pieces of your broken heart
...
tell me one more time
why your heart cannot be mine
look into my eyes and say
that love has gone
and i'll be man enough to walk away
tell me one more time
why your dreams cannot be mine
cz i won't believe it's true
until i hear it from you
...
do you believe in love
that no right or wrong
love just an open road
with different ways to moving on
***
sekian terima kasih...:)

bermonolog lagi...

Sunyinya malam membuatkan aku seakan-akan kesepian…ada yang terpendam di hati namun sukar untuk aku sendiri mentafsirkan segalanya…detik aku mula mahu melupakan semua yang ada sekarang, saat aku mahu kembali seperti dulu…saat aku hanya mahu hidup untuk esoknya tanpa hati menjadi nyawa…tanpa perasaan yang semakin mengelirukan akal…terlalu sukar untuk mencari titik noktahnya persoalan ini, kemarin aku yakin kemudian hari ini aku kembali suram…betapa dunia ini membuatkan aku menjadi manusia yang penuh dengan persoalan demi persoalan tanpa jawapan hari demi hari…apakah aku hanya mahu mencari persoalan tanpa memerlukan jawapan??kerana kadangkala jawapan itu bukan seperti yang aku mahukan…ataukah aku hanya mahu menafikan segala kenyataan dan terus hidup penuh persoalan agar kehidupan ini kelihatan sempurna pada pandangan mata aku…?...bukan kesempurnaan yang di cari, hanya sesuatu..sesuatu yang mampu membuatkan aku berhenti untuk mencari sebarang persoalan…berhenti untuk meneruskan hidup dengan apa yang ada tanpa pengharapan yang semakin jauh untuk digapai…

Mahu saja aku berlari jauh…menjauhi segalanya sekarang…mahu berada di mana aku tidak dikenali, di mana aku tidak dinilai untuk menyatakan buruk atau baik kah aku…di mana aku tidak di sapa oleh sesiapa…di mana aku hanya menjadi siapa aku sebenarnya!...tapi bumi ini milik bersama dan kita di tuntut untuk hidup bersama-sama menjadikan aku mengenali ramai manusia dan suatu ketika aku juga dikenali dan disapa…aku harus berhenti berlari.!.



pengertian yang ikhlas..

tidak mahu untuk dikatakan tidak memahami...
lalu cuba untuk membiarkan...keadaan pasti akan baik

kemudian kalanya ditelan mati mak,di luah mati bapak
aku keliru untuk meletakkan diri aku di mana...?

haruskah kepentingan diri ini di junjung...atau
kebaikan dan segala pengertian itu harus dipuncak dan membiarkan diri ada parutnya..?

mungkinkah tika ini aku hanya memerlukan pengertian...

..................................................

akhirnya doa ku tadah agar tiada yang terluka..kerana
aku hanya mohon pengertian untuk secebis kesusahan ini...

kembali...

akhirnya aku kembali...setelah bercuti di kampung tercinta hampir seminggu dan melupakan sekejap dunia bloq ini...bukan apa,sbb kt kg mn ada tenet...hahahaha line brbnd cel pn hampeh line gprs pn tara...nti la aku minta tu celcm pencawang 1 dpn umah aku huhu..

dan hari ini aku kembali di bumi keningau utk mnyambung kembali tugas yg sengja aku tinggalkn..haha..sbnry hati aku debar2 mau induksi nie..sbb 1 aku blm habis bc tu nota2 cz ada xam lg kn..sbb ke-2 aku mls!!hahahaha...napa la perlu ada sume tu,kc naik ja la gaji aku tu..huh bisikan hati c pemalas mmg gnie laaaaa...

td aku driv dr bft-kgau 2 ja..laju ka??tidak jgk la,cz spnjg jln aku bw 80-90 bole2 lg kena potong aishhhh...drg sume bw ats 100..skali skala aku ikut jgk la rentak drg,abiis xthn 1 1 keta potong aku ahahha...tp bila ingt mak bapak aku kt umah slow blk..ingt lg aku blom kawen slow lagi!!!wakakaka...cuma aku agak bangga sedikit tym mendaki bukit kimanis itu aku seperti cemerlang huahaua...almaklum la c belang br ja service,enjin pn lancar ja ngaumany..huhu.gud job my loply belang..!

ok ckup takat nie aku mau rest dlo...sblm g cuci keta..maha kotor c belang itu..ksian!!