Tanam pokok..!


assalammualaikum...cna wkend korang?harap2 sumany ok la kan..aku??...nk kata bosan sepenuhnya tak la kot...ada yang bgus utk di kongsi dan ada jgk yg kurang bgus tp bole d kongsikan jgk..hehe...

mcm besa la sblm ujung minggu tiba kami (aku, sharifah & juma @ warden asrama yg sgt dedikasi hihi) msti plan mau spend our wkend days wit sumtym to avoid being bored!!so plan telah d tetapkn utk pergi ke Mahua!!aku xpenah lg pegi tu tmpt...buat pengetahuan korang, Mahua nie satu tempat rekreasi yg ada air terjun,org slalu g laa..secara khususny aku pn kurang reti lokasiny tp mereka2 kata tempat itu d daerah Tambunan.

sabtu 16/10/2010...sekolah kami join 1 program yg d anjurkn oleh "JPN Sabah~1 Guru 1 Pokok"...so dgn rela ati km pn join la,ke arah bumi hijau katakan..haha...hari sblm tu km dh beli ank pokok kt tamu utk d tanam..aku beli ank pokok "jasmine"...weii aku pn baru knl pokok tu,mk ck yg jual tu kata pokok ini herba pastu bungany cantik..lantak la janji aku ada pkok tuk d tanam.. so hari itu kami pas tanam pokok yg hanya sepokok kepenatanny sgt2 laa...haha,..adeiiii pas tanam pokok blk umah aku tdo zzzz...bgun kul 12 km kuar mkn2 hingga kenyang gila siot..dah tu plan g mahua x jadiiiiiiiiiiiiiiiiiii~~sedih~sbb penat n knyg wakaka..alih2 g umah samsia aka c mumy...sj2 lps bosan...byk ceta erti byk gak gambo..korang tgk laa...


sblm tanam pokok..tk pic dlo sama itu pokok2 :)


first step...kuar tu ank pokok dr beg itam.done


2nd...kc msuk la dgn tnhny skali *bt2 terer*hehe

then kc rata2 la tu tanah...mk it gud!


lastly...tk a pic wit my jasmine~ahaks

...azlan, aku n& sharifah...mcm syok jk kn.hot!

rehat2 pas menanam...wit mis juma

landing tym...wit little lelen

looks like??pembuli..but nice pic

~wat ilike d most~taken by sharifah

...happy sbb dpt berbakti kpd tanah...1 pokok pn jd la dr tiada kn...so korang pn tanam la kt mn2, cz "better late then never"..hehe.little unhappy cz tdk dpt jumpa seseorang...hurmmm.kenapa la susah sgt mau jumpa??nver mine...sy redha jgk...wish dia happy jk la..btw kt msti berani kalo menempuh kehidupan.dare to fail!!...

2 comments:

  1. bset ba..tp br tanam 1 pokok kecoh 1 skola then pnt thp dewa pmls..hahaha

    ReplyDelete

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P