betapa sayangnya aku kepada mereka..


ketika takdir hidup nyata mengatakan yang aku akan bergelar 'guru'...sungguh aku tidak punya perasaan suka!!!jauh sekali mahu selamanya bergelar cikgu...
sering kali aku menyesal tidak bljr sungguh2 mncapai impian bergelar arkitek..
kecewanya hanya Tuhan yg tahu.

Namun setelah hampir 2 tahun takdir itu aku tempuhi...aku semakin mencintai kerja ini...
semakin kuat hati aku mahu melihat anak didik ku berjaya...
...ingin melihat mereka mampu mengenggam segulung ijazah...
...ingin sekali mereka tersenyum apbila mndpt kptsn stiap kali menempuh kertas ujian...


dan untuk melihat keinginan itu menjadi realiti...MAAFKAN cikgu andai terpaksa...
~menjadikan kalian seperti insan tiada perasaan,selalu di marah~
~memberikan kerja itu ini yg nyata menganggap kalian seperti robot~
~dan selalu telinga kalian mendapat habuan bebelan yg acapkali menganggu hdup~

MAAFKAN aku kerana berbuat begitu dek kerana KEINGINAN utk melihat mereka berjaya suatu hari nanti~~biarkan kebencian itu untuk hari ini...
aku rela hati dan redha...kerana suatu hari yang pasti..
mereka tahu ksh syg itu penyebab segalany...

anak2 didik ku...kalian umpama tunas yg perlu d jaga,,,
yg tumbuhny menjadi harapan kpd keluarga...
..untuk kalian jgk pentingny...

...Tiada kata2 yg mampu mengambarkan sayangny aku kpd mereka...

2 comments:

  1. cikgu...

    teruskan usaha. harap2 smua pelajar ko berjaya. biasala tu ada masa kita hilang sabar. sama mcm masa kita jd pelajar, cikgu2 kita ada juga kdg2 aik angin. sebab tu smua untuk budak2 dia jgak.. smua guru mahu anak didik ny berjaya. cayok2 cikgu

    ReplyDelete
  2. amin3...susa kalo trlalu kcwa then drg bt mcm besa jk..huhu

    ReplyDelete

di alu2kan berbuat bising @ berbisik @ melalak kat sini :P