cinta yang bukan untuk dimiliki.

salam...

tidak pernah aku menyangka yang sesukar ini cinta hadir dalam hidup aku, semakin hari semakin sukar mengarap...entah.kemudian teman2 berkata memberi kata2 semangat..mungkin yang terbaik hadir untuk aku, mungkin belum tiba masanya...

kemudian aku terfikir...siapa aku untuk mencari yang terbaik,mencari yang sempurna..siapa aku?sempurnakah aku untuk semua mereka..baik sangatkah aku.??

seseungguhnya aku tidak mencari kesempurnaan dalam cinta manusia ini...tidak mencari yang terbaik untuk cinta dunia ini...hanya mencari seorang manusia yang mampu membuka sang hati...yang mampu meyakinkan aku bahawa dirinya mampu menerima insan serba kekurangan ini...amin.ya Allah hambamu ini mohon diampunkan kerana seolah-olah menolak ramai lamaran hati kerana hamba belum bertemu mereka yang lebih mencintai diri-Mu dari diriku...

aku nak!!!!!

huaaaaaaaa~~~sapa la yg phm apa aku tgh ngidam...
ceta bermula petang td...jeng jeng jeng...
kira2 kul 12pm uiseh...suspen x haha
aku kuar g pekan donggongon (penampang,sabah)...bosan kt umah
lg pn aku nak g antor nset aku kt kdai...huh yg nset w90 aku xfungsi tchscren dia..huhu
antor kdai trbg lg rm120...aiyooooo.tp xpe janji nset aku dh ok yeyeye...

pas dh antr kt kdai aku round2 la megalong (ala shopping mall yg ada kt dgnggn tu)
aku nie suka masuk kdai jual cd..kdai cd kdua aku msuk tba2 mata aku tertumpu pd 1 cd..
mak aiii bepinar mata aku nengok...cd the x-file season 1-9!!!!
wuaaaaaaaaaa aku nk beli!!!!tolong...tny harga dlo la...

aku...bpa hg nie dik (dh drg xlekat hg..apa raaaa)
pastu dia pn p tny nta sapa,aku khyusuk tgk cd yg dh btahun2 aku carik 1 sbh..hahaha
bdk tu..."hg dia rm280..tp bole less lg"
aku trus tny "bpa la kalo less?"...bdk tu tny lg nta sapa jgk cz aku mmg xkisah wkakaka
"rm220 la"...

kemudian otak aku mula membuat perkiraan...awal bln lg..pastu duit aku mmg ada tp...
hummmmm~~mgkn bkn rezeki aku kg...tggu nex month kot!!
hampir bercucuran airmata apabila melepaskn sesuatu telah ada di dpn mata setelah bertahun2 aku mencari...kerana...biar Allah sj tahu.
apa yg aku bt sehingga cd itu x mampu aku miliki pn sstu yg baik...xpe (pujuk diri)


kecewa~sekali lagi aku dlm keadaan seperti lilin membakar diri untuk memberikan cahaya kpd org lain...huhhuhu~




di mana kita...

salam...sebelum aku mau ceta panjang2..mari nnyi2 dlo~

~~we wish you a mery chrtms and hapy new year!..hehe~~
kepada blooger yang menyambut hari natal yer...

okey...cuti skola dah nak abis,ertinya selepas nie mgkn dah jarang2 aku update
sebab~tugas2 aku semakin bertambah d sekolah..huh!
xleh gak mengeluh..semua itu harus aku lalui kalo nak jd terbaik kn kn..
xpe la aku akan cuba yg terbaik..doakan aku ekk..
...lor mari teruskan bercerita tentang di mana kita...?


~dahulu..kini..masa depan
~susah...senang...biasa
~sedih atau gembira...ataupun menangis...

.............................cerita bermula...................................

..dahulu tym aku kecik2 laa...aku duk kampung,hidup sbg anak bongsu menjadikan aku sangat dilindungi...dan aku tidak bebas seperti kwn2 yg lain...pulang skola harus tepat masanya...
xble mandi sungai kalo xde mak aku ikut...xle ikut bapa aku tangkap ikan sbb aku anak pompuan...kenangan!tapi sbg ank bongsu jg aku dkurniakn akal yg agak cerdik sikit...oleh itu aku boleh mandi sungai curi2 bila mak aku xde kt umah..haha
aku bole blk lewat skola alasan ckgu suh bersih kelas sblm balik..wakakaka!nakal
kini~aku dah besar,ada kerjaya sendiri...jln atur sendiri..kalo jatuh kena bangun sndiri,xde mak atau bapa yang larang itu dan ini selalu...
masa depan~susah nak tafsir~cuma impian aku xnk la terlalu baik,ckup la kebahagian skg mampu aku kekalkan..

.........................

susah atau senang~kadang-kadang susah kita nak jangka sapa yg akan sentiasa disisi kita..
tgh kt susah,tgh kita senang ketawa2...siapa pun mereka sukar utk di adili.
sejujurnya...terlalu sukar mencari mereka yg akan sanggup susah dan senang bersama kita..
namun terlalu senang mencari mereka yg mahu bersenang2 bersama kita..yg akan bersama2 kita selamanya asalkan senang!!tika kita susah??mereka akan hilang...
...aku??rasanya aku selalu di dunia sendiri...susah dan senang sendiri
dan bila mana mereka datang ketika susah,tanganku slalu dihulur...entah la kenapa.
bukan sbb aku baik...cuma norma hidup kita utk mahu membantu.
~kita akan hadir tika diperlukan dan hilang bila kita tidak berkepentingan~DUNIA

.......................

sedih...gembira...hidup penuh dgn dugaan.ada kalanya ujian dihadirkan untuk menguji kekuatan diri...utk melihat sejauh mana kita mampu bertahan.
...gembira untuk merasai nikmatnya hidup setelah bersedih.
aku??kedua2nya sangat penting...untuk kita menghargai apa sahaja yg kita miliki.
sedih atau gembira itu asam garam kehidupan.bertahan la..





aku tidak sempurna

salam...ada idea yayaya...mari bercerita tentang ketidaksempurnaan.aku tidak sempurna!yes anda betul...
ertinya bila aku tidak sempurna pasti sampai suatu ketika aku jatuh tersungkur...
dan jatuhnya aku itu pasti didatangi pelbagai reaksi!!!aku pasti.
...jangan melihat aku sebagai manusia yang tidak akan membuat kesilapan
ada masanya akal ini juga tidak mampu aku melakukan tindakan yang dipersetujui semua orang.
::::
:::
::
:
~sakitnya bila kita dinilai orang~
yaa...tapi aku mahu positif untuk semua kritikan itu
aku tahu setiap orang punya pandangan yang berbeza...aku terima.terima kasih.
.....................
namun yang pasti ketidaksempurnaan ini tidak harus di jadikan alasan untuk membuat kesilapan.!.betul.
tegur aku dengan cara yang betul...jangan menilai siapa aku atas kesilapan itu.


touching.!.

lagu...ya bgus utk mereka yg hanya mampu menyanyi dlm hati sbb sore xsedap..cth paling baik,aku laa..ahaha!
:::
::
:
then aku jumpa 1 lagu gareth gates yg aku tujukn khas tuk Prince William..wakaka.kiddin.
cz lagu nie ttg cinta yg xmampu d miliki..huhu mcm angan2 aku la lalala~merepak xpe kn.
............................
Tell me one more time (Gareth Gates)

come on and tell me baby
do you believe in love
the way i do
and when you find the one
wherever you go will travel with you
what do i say
where do i start
to pick up the pieces of your broken heart
...
tell me one more time
why your heart cannot be mine
look into my eyes and say
that love has gone
and i'll be man enough to walk away
tell me one more time
why your dreams cannot be mine
cz i won't believe it's true
until i hear it from you
...
do you believe in love
that no right or wrong
love just an open road
with different ways to moving on
***
sekian terima kasih...:)

bermonolog lagi...

Sunyinya malam membuatkan aku seakan-akan kesepian…ada yang terpendam di hati namun sukar untuk aku sendiri mentafsirkan segalanya…detik aku mula mahu melupakan semua yang ada sekarang, saat aku mahu kembali seperti dulu…saat aku hanya mahu hidup untuk esoknya tanpa hati menjadi nyawa…tanpa perasaan yang semakin mengelirukan akal…terlalu sukar untuk mencari titik noktahnya persoalan ini, kemarin aku yakin kemudian hari ini aku kembali suram…betapa dunia ini membuatkan aku menjadi manusia yang penuh dengan persoalan demi persoalan tanpa jawapan hari demi hari…apakah aku hanya mahu mencari persoalan tanpa memerlukan jawapan??kerana kadangkala jawapan itu bukan seperti yang aku mahukan…ataukah aku hanya mahu menafikan segala kenyataan dan terus hidup penuh persoalan agar kehidupan ini kelihatan sempurna pada pandangan mata aku…?...bukan kesempurnaan yang di cari, hanya sesuatu..sesuatu yang mampu membuatkan aku berhenti untuk mencari sebarang persoalan…berhenti untuk meneruskan hidup dengan apa yang ada tanpa pengharapan yang semakin jauh untuk digapai…

Mahu saja aku berlari jauh…menjauhi segalanya sekarang…mahu berada di mana aku tidak dikenali, di mana aku tidak dinilai untuk menyatakan buruk atau baik kah aku…di mana aku tidak di sapa oleh sesiapa…di mana aku hanya menjadi siapa aku sebenarnya!...tapi bumi ini milik bersama dan kita di tuntut untuk hidup bersama-sama menjadikan aku mengenali ramai manusia dan suatu ketika aku juga dikenali dan disapa…aku harus berhenti berlari.!.



pengertian yang ikhlas..

tidak mahu untuk dikatakan tidak memahami...
lalu cuba untuk membiarkan...keadaan pasti akan baik

kemudian kalanya ditelan mati mak,di luah mati bapak
aku keliru untuk meletakkan diri aku di mana...?

haruskah kepentingan diri ini di junjung...atau
kebaikan dan segala pengertian itu harus dipuncak dan membiarkan diri ada parutnya..?

mungkinkah tika ini aku hanya memerlukan pengertian...

..................................................

akhirnya doa ku tadah agar tiada yang terluka..kerana
aku hanya mohon pengertian untuk secebis kesusahan ini...

kembali...

akhirnya aku kembali...setelah bercuti di kampung tercinta hampir seminggu dan melupakan sekejap dunia bloq ini...bukan apa,sbb kt kg mn ada tenet...hahahaha line brbnd cel pn hampeh line gprs pn tara...nti la aku minta tu celcm pencawang 1 dpn umah aku huhu..

dan hari ini aku kembali di bumi keningau utk mnyambung kembali tugas yg sengja aku tinggalkn..haha..sbnry hati aku debar2 mau induksi nie..sbb 1 aku blm habis bc tu nota2 cz ada xam lg kn..sbb ke-2 aku mls!!hahahaha...napa la perlu ada sume tu,kc naik ja la gaji aku tu..huh bisikan hati c pemalas mmg gnie laaaaa...

td aku driv dr bft-kgau 2 ja..laju ka??tidak jgk la,cz spnjg jln aku bw 80-90 bole2 lg kena potong aishhhh...drg sume bw ats 100..skali skala aku ikut jgk la rentak drg,abiis xthn 1 1 keta potong aku ahahha...tp bila ingt mak bapak aku kt umah slow blk..ingt lg aku blom kawen slow lagi!!!wakakaka...cuma aku agak bangga sedikit tym mendaki bukit kimanis itu aku seperti cemerlang huahaua...almaklum la c belang br ja service,enjin pn lancar ja ngaumany..huhu.gud job my loply belang..!

ok ckup takat nie aku mau rest dlo...sblm g cuci keta..maha kotor c belang itu..ksian!!


tidak mahu faham...!

ada suatu perkara saya tidak faham...dan
saya tidak mahu faham...>>sebab memang bikin saya tidak mahu faham.

kalo sudah begitu saya akan cakap begini...lantak ko la labu...

kalo kita cakap banyak kali pun mereka2 pun akan bercakap banyak kali
kemudian aku akan mula menyampah...oleh itu..

...segala tindakan anda adalah tanggungjawab anda...

sekian terima kasih

p/s : nota2 hati yang kurang senang tentang hidup manusia di luar sana...

aku nak cantik..sikit je

entry yg agak melampau2..hahaha
saja nk manjakan diri..ialah hampir 10bln keja keras!!
keras-sekerasnya..lalala (perasan diri rajin la nie)..

apa aku merapu nie???..ahahaha
mcm mn nk cantik??mcm mn nk manjakan diri??
.
.
.
spa??
.
.
.
susuk/ botok??
.
.
.
atau pembedahan palsu???
.
.
??????

jangan la kita sejahil itu utk kelihatan sedikit cantik dari biasa
cukup la aku g facial muka..muahahaha
seksa nk cntik kn??picit jerawat..adeiii nangis jk tidak..

sebenarnya bukan nk cntik pn..saja nk jg kesihatan muka (kaver2 skit lalala)
yelah dlo aku x kisah ttg muka,tp sjk keja nie
sang jerawat mcm suka hati jer tumbuh sakan kt muka aku..huhhh
xde adab langsung..so azam utk thn baru..
aku nk hapuskan mereka2 semua!!pasti boleh..

..ok ckup misi kecantikan telah dinyatakan..hahaha

monolog aku


kenapa??terfikir untuk aku bertanya,namun keletihan dengan gangguan jiwanya membuatkan aku selesa untuk berdiam diri...adakah memang begini akhirnya??atau tika ini keadaan terlalu sulit untuk berkata-katak?...

risaukah aku semuanya akan berakhir??mungkin...cuma kekesalan itu terlalu kerana semuanya bermula dengan silapnya penilaian...kerana tidak berkata bila perlu dan berkata tak kala hati membara meluahkan kemarahan...namun tiada dendam untuk semua itu.tiada yang terpendam di hati ini...bukan kerana kebaikan itu mahu diperkatakan, kerana manusia pastinya melakukan kesilapan...termasuk aku..

terluka??apa yang perlu dikatakan sudah dikatakan...andainya kamu tidak terluka dengan penilaian yang silap itu maknanya tiada sudah perasaanya..tetapi apa gunanya berterusan untuk terluka, maafkan sahaja mereka lupakan saja semua...minta semuanya kembali seperti dulu...


kehilangan??tiada yang kekal di dunia ini...semuanya hanya sementara...berterima kasih untuk segala kenangan yang hadir semasa hati tiada prasangka...terima kasih segala kegembiraan yang hadir tika kawan ini tersenyum...ya Allah aku redha...permudahkan segalanya untuk hambamu yang serba kekurangan ini.





Justify Full

aidiladha d perantauan...lalala

salam...blom terlambat rasanya aku ucapkan selamat hari raya aidiladha semoga aidiladha kali ini memberikan kt seribu sejuta setrillion pengertian disebalik setiap pengorbanan...utk tahun ini 'sekali lagi' aku beraya di perantauan..hehe.xla sedih sgt cuma terasa kekosongannya kerana tiada mereka d depan mata...mereka???parents aku la...TETAPI bila difikirkan balik, aidiladha ini mengajar kita erti pengorbanan, tika ini la aku sedar bahawa apa yg aku buat skg adalah 1 pengorbanan, tiada d samping keluarga utk berada dan menjaga mereka yg bergelar anak2 yg bakal menghadapi hari esok (spm)...aku redha dan aku mohon utk utk d ikhlas segala niat itu.amin3

petang cket g la beraya ruma sorang ckgu (kak erna) dpt gak la mkn kuih..buras (mkanan org bugis) tp aku xmkn hehe aku mkn pulut ja..pny kenyang alhamdulillah.makasi la sudi isi perut org bujang yg mls msk nie..hahaha

ok coret2 cuti nie mgarut sikit..xpe la kn..huhu have a nice day evry1...


update..update d tgh kesibukan..



salam...first say sorry to blogger yg dtg jenguk blog aku yg cincai thp cipan nie..haha
sory jrg update..terasa bersalah ada yg dtg tp xde ceta yg baru..huhu
so sad!!!...maaf teman2 blogger sekalian,hamba masih dihambat keja yg x abis2 lg
list keja yg blom siap msih pjg...
masih panjang dan semakin bertambah!!
.
.
.
.
.
.
oleh itu hamba pikir..sal plak aku 'berhamba hamba nie'..muahaha
saja jer amik ati korang cz rasa bersalah yg melampau2 nie huhu
insyallah andai keja aku siap dlm 1 minggu nie.blog ini akan diupdate slalu
sekerap yg boleh...doakan aku rajin ek..
.
.
.
.
utk itu, korang bc la dlo entry mgarut aku nie hahahaha~k nk cntue keja lg
i lop u all..thnks cz sudi singgah k!!mmuahhhhhh~~

...mata aku dah jdk bulat gnie ngadap laptop!!haha...

kosong...

salam kasih sayang...uhh entry mcm mahu berjiwang haha..xda la saja mahu berkata2 di kala 'kestressan' semakin bertambah!!...jangan mengeluh inn.ok ok!!!baru keja sikit sda merungut..sikit??weii bnyak ba..lalala aku xtau la..mcm 1 dah siap,ada 10 lagi blom siap..wakakaka...aku akan mnjdi workaholic soon!!tgk la aku akan pkai spek tebal 5 inci nti..aku mahu jd nerd~yes!!!...

'di kala kestressan'...haha


akhirnya aku meluah..thanks babe

ok ini mungkin ceta terakhir tentang jiwa kacau aku,korang bosan baca??aku pn bosan dah dgn perasaan kecewa nie,aku semakin pulih (harap2 la)...ok td my bespal aku col,cik shiqa..pot pet talk2 dr ceta itu ini sampai la tiba2

"cikgu sapa jgk ko marah tu?"

sesungguhnya aku adalah manusia yang sangat2 susah untuk meluahkan perasaan, sungguh berat hati meluah takut bicaranya tidak tepat atau ada kata2 yang terucap itu membangkitkan semula rasa kecewa. tapi...sahabat aku sorang itu sgt pandai memujuk..isk isk isk..akhirnya aku berkata2 dan semuanya terluah seperti air terjun yang jatuh dgn derasnya..huhu tiada penyesalan atas pengakuan.tiada sudah yang tersirat,aku cuma meluah dan membiarkan cik shiqa meneka sendiri siapa gerangannya..hahaha.

tapi aku tau yg dia pasti sudah tau siapa...dan pengertian itu tidak perlu aku pinta kerana sahabat aku seorang ini dia sudah memahami aku hampir 13 tahun yang lalu...huhu.

terasa sedikit ringan beban di jiwa...terima kasih ing (panggilan aku tuk cik shiqa)..sudi mendengar luahan perasan aku yang ntah apa2..haha..adeiii begini la kalo org suka pendam perasan,skali meluah sampai habis credit..tiapa2 janji aku lega sda...btol tiada dendam dlm hati aku,cuma biarlah masa mengubati luka di hati kita...

biarkan masa membawa pergi semua mimpi2 buruk kita dan biarkan juga masa menghadirkan sinar bahagia utk kita...aku percaya kpd kebaikan dan keikhlasan itu...sampai bila2

rindu berhitam semula..huhu

aik kenapa aku tiba2 rindu semua itu??huhu...tadi nga bosan2 tgk2 ar gambar2 di FB,pastu jenguk ar 1 org teman tgk2 gambar dia, huhu aku npk gambar dia tym sukan...aiyooo aku rindu kembali hitam kerana bersukan...hermmm.segalanya bermula dengan sukan, walaupun sudah tiada, passion untuk sukan tetap ada!!!majulah sukan untuk negara..hehe

awal tahun nanti baru ada sukan sekolah, kalah menang utu belakang kira...feel the passion of sport!!!...ba semangat mau jogging la pla..isk isk isk...sapa nk teman??teman kan aku yg sgt malas bersukan tapi passion ngan sukan, cna tu??haha...lantak la labu,labi pn xreti..

ada sesuatu..?


ada sesuatu yang buat aku ?
kali ini mmg ada...hahaha
xkan aku sda ?...hopely...hahaha
apa itu ??..korang pikir??teka dan teka..
aku suda merelakan semuanya,sbb lumrah alam untuk jatuh dan bangun.

mood (lantak la org nk pikir apa)
skg aku dh xkacau org...so biarkan mrk bersama kata2 indah mrk itu
aku??msih kcewa,i'll try to forget..dun worry...

tp kalo nk..kalo laa kn

"just gonna stand there and watch me burn
thats alright cz i like the way it hurts
just gonna stand there and hear me cry
thats alright cz i love the way u lie"
..ini lagu en.eminem ft rihanna!!copypaste dlo yerr..ahaks

hakikatnya
!
!
v

sesekali aku pasti mengingati dia...huhu.bagaimana utk melupakan semua terus??
aku perlukan masa, dan untuk itu aku mohon kpd dia, utk diberikan keizinan mengingati dia...
pasti suatu hari nanti lerai segalanya antara kita...kita sama2 doa semoga kehidupan kita berdua akan lebih baik...God Bless us.amin...




rasa itu semakin hilang...

entah kenapa tidak lagi aku berfikir memungkinkan semuanya kembali seperti dulu...seperti rasa itu semakin hilang.adakah aku sudah berputus asa??ataukah aku telah sedar bahawa harapan untuk kembali itu sudah tiada??...di mana kekuatan untuk melepaskan semuanya datang,aku sendiri keliru...pernahkah aku mahu begini akhirnya??TIDAK!!!...aku mengerti tiada di dunia ini yang kekal selamanya, namun aku tidak mengharapkan semuanya berakhir begini.BUKAN BEGINI...maafkan aku...terlalu banyak kesedihan yang aku hadirkan dan bukan kegembiraan.mungkin memang begini akhirnya..bukan salah siapa-siapa,cuma aku yang tidak layak untuk siapa pun...

...maybe all one can do is hope to end up with the right regrets...

TERIMA KASIH SEGALA...

keja oh keja...!!

bila ko nak abis??bila dan bila
kenapa semakin byk pla dkt2 nk cuti2 Msia nie..isk isk isk
aku nk pengsan dah nk siapkn...
sampai aku xreti nk mula yg mn satu
seakan2 sumany nk cpt!!haha...
weiiiii......
terpaksa mluah kpd blogger cz xtau nk ckp mcmna lg...
kusut~sampai rasany rambut aku nk tegak brdiri maha stress!!!

...aku mau happy bgni ngn suma keja2??bole??how??...

!
!
!
v
SKT (not done yet)
!
!
sijil berhenti kelas 5bk (lg la blom mula pn...huaaargh)
!
!
marking paper excel (soalan esei blm tnda..mean=x done)
!
!
analisis soalan excel (semstiny blm cz x abis tnda lg kn..huhu)
!
!
ttup khidrn (tggu kak ti ketuk kepala br aku buat..hikhikhik)
!
!
laporan kokum (yg ini hampir siap..yebedabeduuu!!)
!
!
service keta..haha(bsok2 la...sbr ye encik bell)
.........................................

ertinya kejap lg aku akan pengsan!!!...tired.
...Personal problem...
so kpd mrk2 yg mahu melihat aku bgni(sdih n penat)..tahniah anda telah brjaya mbtkn sy 'sakit'
yeyeye clap2 ur hands...tahniah.
anda menang dan sgt hebat nti amik hdiah kt kdai beli sndri wakaka...yes aku kalah!!

...tensen setensen2nya...muahaha


menjawab tag lagi...jom

salam selasa~salam maju jaya (melalut2 kjap)..haha.oo ya hari nie mmg aku tggu2,knp??setiap selasa aku psti mau tgk tu ceta 'Asmara' di tv3..hihi.korang ada tgk x??best...

tp pg ini terasa mahu mnjwb tag yg telah diberi cik shiqa 'suatu ketika dahulu' muahaha...ok br ada 'mood' jwb ba...k mari layannnnn~~

pertama sekali title korang cipta sendiri .
~ Tag merapu meraban merepek (HAHA)


kedua korang kena citer 25 perkara yang orang tak tau tapi orang kena tau .(BC BTOL2)

1. sy mempunyai byk nama panggilan...inn. linda, dayang, lin, haslinda..apa2 my full name "Dayang Haslinda Binti Otip"..hihi.so pilih jk
2. tahun ini tarikh bday sy sgt cantik 20.10.2010,namun hakikatny besa2 ja tu
3. sgt sygkn kucing...penah mgis sparuh jiwa bila my pebret pet mati tym primary school dlo..huhu sdih sgt...sob sob~kubur dia sambil mgis teresak2...~~
4. ada 6 org kakak dan sorang abg...dan xgemar dirujuk sbg ank bongsu yg manja!!
5. tgn kiri penah patah!!sbb trslh landing tym men trjun2 dr pondok...haha~dan d simen!pdn muka sbb nakal kn (my mum says..isk isk)
6. suka buli bdk kecik...sj nk tgk thp ktahanan n kpintaran mrk..
7. passion sy..photoghrapher.watch.car (hummer n mini cooper)..book!!
8. sgt sukakan kemeja(jeans) Padini dan Levis jeans...mcm semat tau.haha
9. org xtau sy sgt suka dgn jam tgn...kuar dr ruma tuk jln2 msti pkai jam!!!kalo lupa...sy RELA amik blk...feels weird
10. pendiam mula2 kenal.sbb sy PEMALU..(btol x cik Shiqa)lalala
11. hny mmpyi 2 selipar tuk jln2(setakat ini dan dlm usaha menambah tp nta bla)...akibat too choosy!aiyaaa
12. kalo marah seseorg sy suka diam...kerana kalo marah sy mmg sgt berbeza dan takut bertukar jd GORILA wakakaka.
13. 'terlalu sangat terlampau' suka bergurau dan buat lawak~gen dr kturunan my bapa
14. suka buat org ketawa...sy suka tgk org senyum.
15. sesuatu yg pelik...sy peminat kpd twin (hrp2 bl kwen nti dpt bby twin).haha
16. sgt sygkn sahabat2...anythng for them selagi sy mampu.
17. suka pendamkn perasaan krn xsemua org memahami siapa sy sebenar...so i kept it secret and mks evrytng normal for eyes.
18. menghargai apa sahaja yg diberi kpd sy...apa sahaja!tp yg baik2 la..hehe
19. suka lepak, jalan2 wit member2...melancong ke ngra 4 musim.pasti 1 day..yeyeye
20. hajat terbesar sy "mahu membawa my mum and my bapa ke Mekah"..i.Allah doakn yaa
21. sy ksr d luaran hakikatny mudah kasihan my weakness!
22. menambah kawan adalah suatu aktiviti yg sihat bg sy...namun cuba ikhlaskan.nk jd kwn sy trlalu sng,add sy d laman FB (inn haslinda) atau d sini pn bole..hehe
23. first love sy Prince William..ala ank mdiang Lady Diana tu..smb:cinta yg x kesampaian laaa..muahahaha~pcy jak
24. pkataan yg paling sy suka.Terima Kasih
25. sy sgt syg seorg xstndt sy (sapa??d sbbkn sy prahsia..can't tell.myb 1 day)..ok korang (blogger) adalh yg ptama tahu d dunia ini..sy akan bt apa shj utk dia shingga dia mnjd sum1 sumday even ramai xphm.tiapa sy serahkan sgala kpd Tuhan utk mnilai buruk dan baikny niat sy...yes!!!akhirny trluah jgk...lalala~

yahuuu sda siap!!!pnya penat nie...hampir sparuh hdup oo d tinta..ok slmt mmbc.

ketiga korang kena tag 25 orang termasuk orang yang tag korang

1. cik Shiqa - sahabat dunia n akhirat!dlo,kini & selamany
2. zura- sahabat aku yg slamber babat
3. Pais~mcm rapat tp d alam maya shj..haha

...xsampai 25 sbb sgt2 letih mnjawab tag ini...haha


keempat tag ini aku dapat daripada Cik Shiqa..i lop u pren,muahhh~

malam yg sepi pak mat jual kopi...lalala


ok mari nnyi2...lalala~
aku xdpt tdo
.
.
.
.
.
kenapa??mengapa??
sbb td lps slt mghrib aku trlena
dan saat mataku celik hampir mgigau ksiangan...HAHAHA
nsib aku cpt2 sdr KALO X ADA LA AKU KN KUTUK..wakaka
.
.
.
.
dan skg??aku sdg melalut yg bukan2 sbb dduk2 sorang
mggu mata ini mnjd layu sambil~melayan malangny nasib
...ok inn jgn stat bjiwa...yayaya
so aku cuba menafikn sgala kesedihan dgn

*****
***
**
*

~mndownlod
lgu2
~dgr lgu yg bole bt aku mnjd sayu(still can't)..arghhhhh!!!
~smbil tv itu 'melihat' aku.HAHA
~skali skala mnjd pmbunuh..nyamuk!!!pngacau...

aku lapar!!!mkn mlm2 bole jd gemuk ka??isk isk..tdk brkesan ngn aku laa
.........


kata2 utk seseorang (tba2 kn, layan jk aku nk mlalut nie)
jgn bersedih~kesdihan mu mbtkn aku mula menyesal
mnyesal krn spt berkasar dgn hatimu yg aku tahu sensitifny
bukan niat mahu mbtkn dirimu terluka...BUKAN!!!
bawa dirimu jauh dr aku kawan andai ksedihan sering hadir krn mgenali aku
ya Allah aku sgt mnyesal..spatutny aku lbh sbr!!!lbh memahami!!!

..inn sdr la diri jgk...kjap2 lg aku mula bengong~monolog diri


window...bruno mars


Staring from my room I see them
Holding hands wish I could be them
Lovers doing what we use to do
(but I'm stuck here alone)
That's the way it's been here lately
You're too busy now to save me
Feels like you forget I'm waiting for you

Sometimes I wish I could just let go
But I love you (I love you)
And I believe that one day you will come around
But can you tell me

How do I always end up being the girl at the window
(Window, window)
I tell myself I'm not gonna wait for you whenever you go
(You go, you go)
You give me your word and I always take it
You say you'll be home but you never make it
So why do I...
Always end up that girl at the window (the window)
The girl at the window

I know you're working that's why you're leaving
I will never argue your reasons
If this means that you believe in them
Oh time goes on and we're growing apart
Broken promises break my heart
Please don't give me a reason to say goodbye

Sometimes I wish I could just let go
But I love you (I love you)
And I believe that one day you will come around
But can you tell me

How do I always end up being the girl at the window
(Window, window)
I tell myself I'm not gonna wait for you whenever you go
(You go, you go)
You give me your word and I always take it
You say you'll be home but you never make it
So why do I...
Always end up that girl at the window (the window)
The girl at the window

How can I be what you're saying
When you keep turning all the pages
Am I suppose to believe your words are true
Don't take advantage of me cause you know I won't leave you
I make sure you know I always wanna see you
Whoa won't you do it for me too

Oh how do I always end up being the girl at the window
(Window, window)
I tell myself I'm not gonna wait for you whenever you go
(You go, you go)
You give me your word and I always take it
You say you'll be home but you never make it
So why do I...
Always end up that girl at the window (the window)
The girl at the window

saya jg masih belajar...

Saya belajar bahawa
saya tidak dapat memaksa orang lain mencintai saya.
Saya hanya dapat melakukan sesuatu untuk orang yang saya cintai.

Saya belajar bahawa
perlukan waktu bertahun-tahun untuk membina sebuah kepercayaan
dan hanya beberapa detik saja untuk menghancurkannya.

Saya belajar bahawa
sahabat terbaik sentiasa bersama saya
dan kami dapat melakukan banyak hal bersama

Saya belajar bahawa
orang yang saya anggap ialah orang yang jahat
sebenarnya ialah insan yang
membangkitkan semangat hidup saya kembali
serta insan yang begitu prihatin terhadap saya

Saya belajar bahawa
persahabatan sejati sentiasa mekar
walaupun dipisahkan oleh jarak yang jauh.
Beberapa diantaranya melahirkan cinta sejati

Saya belajar bahawa
jika seseorang tidak menunjukkan perhatian seperti yang saya inginkan,
bukan bererti bahawa dia tidak mencintai saya

Saya belajar bahawa
sebaik-baik sahabat itu,
mereka pasti pernah melukai perasaan saya,
dan untuk itu saya harus memaafkan mereka

Saya belajar bahawa
saya harus mengampuni diri sendiri
dan orang lain jika tidak mahu dikuasai perasaan bersalah terus menerus

Saya belajar bahawa
persekitaran dapat mempengaruhi peribadi saya,
namun saya harus bertanggungjawab
untuk apa yang telah saya lakukan

Saya belajar bahawa
dua insan dapat melihat sebuah benda,
tapi kadang kala dari sudut pandangan yang berbeza

Saya belajar bahawa
tidaklah penting apa yang saya miliki,
tapi yang penting ialah siapa saya ini sebenarnya

Saya belajar bahawa
tidak ada yang mudah dan cepat di dunia ini,
semuanya perlukan proses dan perkembangan
kecuali jika saya mahu sakit hati

Saya belajar bahawa
saya harus memilih sama ada
menguasai sikap dan emosi
atau sikap dan emosi itu yang menguasai diri saya

Saya belajar bahawa
saya ada hak untuk marah
tetapi itu bukan bererti saya harus
benci dan bersikap tidak sopan

Saya belajar bahawa
kata-kata manis tanpa tindakan ialah
saat perpisahan dengan orang yang saya cintai.

Saya belajar bahawa
orang-orang yang saya kasihi
sering diambil segera dari kehidupan saya

...ya sy masih bljr,maafkan sy andai kesilpan sy mnghadirkan kelukaan d hati kalian,sy hny manusia yg masih bljr...

p/s:kata2 dr blog cik ubie...copy dlo bie.sgt bgus tuk tatapan mata

saya jg masih belajar...

Saya belajar bahawa
saya tidak dapat memaksa orang lain mencintai saya.
Saya hanya dapat melakukan sesuatu untuk orang yang saya cintai.

Saya belajar bahawa
perlukan waktu bertahun-tahun untuk membina sebuah kepercayaan
dan hanya beberapa detik saja untuk menghancurkannya.

Saya belajar bahawa
sahabat terbaik sentiasa bersama saya
dan kami dapat melakukan banyak hal bersama

Saya belajar bahawa
orang yang saya anggap ialah orang yang jahat
sebenarnya ialah insan yang
membangkitkan semangat hidup saya kembali
serta insan yang begitu prihatin terhadap saya

Saya belajar bahawa
persahabatan sejati sentiasa mekar
walaupun dipisahkan oleh jarak yang jauh.
Beberapa diantaranya melahirkan cinta sejati

Saya belajar bahawa
jika seseorang tidak menunjukkan perhatian seperti yang saya inginkan,
bukan bererti bahawa dia tidak mencintai saya

Saya belajar bahawa
sebaik-baik sahabat itu,
mereka pasti pernah melukai perasaan saya,
dan untuk itu saya harus memaafkan mereka

Saya belajar bahawa
saya harus mengampuni diri sendiri
dan orang lain jika tidak mahu dikuasai perasaan bersalah terus menerus

Saya belajar bahawa
persekitaran dapat mempengaruhi peribadi saya,
namun saya harus bertanggungjawab
untuk apa yang telah saya lakukan

Saya belajar bahawa
dua insan dapat melihat sebuah benda,
tapi kadang kala dari sudut pandangan yang berbeza

Saya belajar bahawa
tidaklah penting apa yang saya miliki,
tapi yang penting ialah siapa saya ini sebenarnya

Saya belajar bahawa
tidak ada yang mudah dan cepat di dunia ini,
semuanya perlukan proses dan perkembangan
kecuali jika saya mahu sakit hati

Saya belajar bahawa
saya harus memilih sama ada
menguasai sikap dan emosi
atau sikap dan emosi itu yang menguasai diri saya

Saya belajar bahawa
saya ada hak untuk marah
tetapi itu bukan bererti saya harus
benci dan bersikap tidak sopan

Saya belajar bahawa
kata-kata manis tanpa tindakan ialah
saat perpisahan dengan orang yang saya cintai.

Saya belajar bahawa
orang-orang yang saya kasihi
sering diambil segera dari kehidupan saya

Love doesn’t make the world round
Love is what makes the ride worth while

mungkin akhirnya begini...


kenapa??
rasa kecewa itu terlalu dalam,
bak kata seorang shbt lain "kepercayaan dipersetankan"..

sahabat....
sukar sangat utk d mengerti
mengapa dan mengapa??
andai ada silapny jgn mghukum terus
jgn d buat andaian spt tdk mgenali aku

mgkn telah sampai masany
mgkn mmg akhirny bgni
mgkn ini yg spatutny

aku mohon maaf seandainy pernah terguris luka d hati mu sahabat
mgkn sifat ambil berat aku merimaskn
lalu menimbul syak d hati lain

kebahagianmu sahabat
sesungguhnya Dia sj yg tahu
smoga bhgia.

p/s:biarkan kenangan itu berlalu....



sesuatu yg aku idam2kan...


hujung minggu dtg lagi yeyeye...huh minggu yg sgt memenatkan
skg nie pn kepala aku tba2 je berdenyut2...agak2 dia suh aku mkn pndol kot aishh malas!!
keja??aku dh settle ky-n markh kt LPM,but ada lg blm...xkn siap2
marking paper??haha>>>byk lg blom tanda..sapa nk tlng d alu2 kn

apa plak kaitan tjuk entry aku ngn ceta keja nie??ahakss...begini
aku idam2kn cuti yg panjang d mn aku bole pergi bercuti suka2!!!ngeeee~
bila la agaknya ek...
g pulau ke,laut ke, hutan ker...bunian pn bole gak hahaha


waduh~~apa aku nk bt hilangkan rasa nie??
cuti hujung thn nie pn xpjg sbb trpksa jg bdk2 spm kt hostel huhu
sedih~~wuuuuu~~
aku idam2 kan cuti,rehat,holiday then mkn mkn mkn...haha

apa2 pn aku nk balik umah wkend nie,ya Rabbi pny rindu ngn kucing2 aku
pduli lak keja tu,isnin nti cntue la wakaka..aku xthn weii
lama2 aku jd workaholic??sapa nk jwb....xleh jd

p/s : stress memanjang bole mempercepatkn proses penuaan..so aku x stress!!lalala

kata-kata yang tidak terluah...

waaa~hujan lebat d luar sana seperti memanggil utk aku 'membaringkan' diri awl mlm ini..hehe, tp sblm itu mari bw...sbb ada sstu mau d luah..mari berkata2...utk kata2 yg sering berlegar2 d ruang minda aku NAMUN tidak terluah sbb...AKU DIDIDIK SUPAYA MENJAGA KATA2 APABILA BERCAKAP (walau saat itu kamu tidak bersetuju atau kurang berkenanan dgn mrk2) dan BERBUDI DGN SEBERAPA RAMAI ORG dan JANGAN HARAPKAN BALASAN UTK SEMUA ITU...ya mak sy faham.huhu

kata2 utk yg 1 urg...

"kau ar bikin aku kecewa, dlm kt kenal msih x phm ka apa yg aku xsuka??knp jgk d buat~bikin heran,mgkn sngja spya aku tda kwn ko kali ar...adeiii
kecewa sampai aku xmau kenal kau lg,sampai malas aku mau lyn...
tp aku kalo sda ckp kwn msti kc maaf huhu..baik ati kali aku skg,nta la knp susa btol mau bnci ko
apa lg buang ko...mula2 mmg la tp ENTAH!!!...cuba dlo hrgai aku 1% pn jdk la.."

kata2 utk yg ke-2

"sy sda tlng tu diam2 la sana p urus sendiri..sy mls mau campur,sy pn byk urusan
minta maaf,sbb fmly la sy tolong kalo tdk mgkn sy tdk lyn...
urus tu keja la bt sy sakit otak 2 3 minggu nie..aishhh malas!!x ikhlas??nta laa
biar la Dia sj yg tahu...1 sj la jgn amik ksmptn..jgn buruk sangka inn.ok2"

kata2 utk yg ke-3

"cuba bila berkawan kc ikhlas ba,jgn ingt seronok~kalo syg bimbing dia btol2 la..
jgn sampai ko trmsuk2 sono jd yg bukan2...bikin heran
org d dunia nie ingt suka ja..bila duka mula la kc slh urg,tda ingt silap sendiri isk isk
sedar la sblm sy kc realiti ini kata2..hahaha"

siapakah ketiga-tiga org ini?...biarlah Allah sj tahu...ant sy dan Dia...daripadaaku berkata2 lalu di benci, baik berkata2 dlm hati..tp terluah di sini..apa2 pun terima kasih sbb membaca..hihi.

kerja kerja kerja...yes!!aku suka...

salam penuh kasih sayang..wink***
haha...adeiii tu tajuk entry sgt2 bt aku sendiri teruja
c pemalas ini akhirny suka kerja!!!

ya Rabbi...pny byk keja mau settle hujung thn nie,patutny relax2 sda la kunun
tp kami...semakin hari semakin bertambah ba pula list!!
smpai tda tau yg mn 1 mau kc settle dlo...bahaha..help2 me
.
.
.
.
skt??laporan kokum??sijil berenti bdk2??rph??blm lg msuk markin paper pastu key-in..
lalala~tba2 sakit sda kepala aku isk isk isk
mau curi2 masa trun kk nie huhu~kalo dpt laaa
kalo tdk GIGIT JARI laaa aku....

k mau sambung keja kjap...kang x siap jwb ngn BOS~~hehe

baki 0-0...lalala


kring...kring...kring...gtu la agakny bunyi nset aku bila ada org col
oo minta maaf...panggilan itu tdk d jwb sbb

1. aku xsdr...trtdo,atau nset itu d silent mode

2. aku sengaja mls angkat!!!haha...mood ignore wit evry1.sorry

kmudian nk bls sms...cek2 kredit...rm0.00 adeiiiii
apa bole buat la kalian semua...
bsok2 aku tpup...lagipun skg aku mls pgg nset itu.muahahaha

*
*
*
*
kenapa aku bgni??bosan...sbb mcm2 jd dlm seminggu dua nie
DUGAAN HIDUP
perlukn masa utk sendiri,melayan jiwa yg sengsara di dlm
NAMUN harus bijak sembunyikn
...
< >
< >
...
lara hati itu sdh mampu d ubati sendiri
jiwa resah itu kelamnya di harap cuma sementara
kerna aku tidak mampu sekian lama begini...terlalu keletihan~
.
.
.
.
namun kekecawaan di atas kepercayaan itu seringkali mematikan langkah
utk melupakan...maaf itu bicaranya sgt mudah di ucapkan
dan dgn mudahnya jg aku ikhlaskan kemaafan walau tdk d ucapkan~
resahny cuma kerna lukany blm terubat
mungkin semakin dalam...

~ya Allah lapangkan hati hambamu ini...jauhkan dari prasangka buruk~


worst week..arghh!!!

salam...wahai jiwa yg kalut
wahai jiwa yg kusut
wahai jiwa yg kelam...mohon utk bertenang
mohon utk bersabar~

dugaan kali ini sgt bsr...tugas ini sgt berat utk d buat
mohon pengertian semua, mohon utk mengerti

kdg2 keseronokan bukan segalany d dunia ini...ingt anak2 ku
terlalu muda membuat kesilapan membawa penyesalan yg sgt suatu ketika nanti!!!

tabahkan hati kami menghadapi semua ini...
ya Allah kami mohon dan doa
~telah kami ikhlaskn tugas yg telah diberi,berikan ruang utk anak2 kami melihat keikhlasn tersebut dan menyedari pentingy menjaga diri~
~bukakan hati2 mereka supaya mampu menerima segala nasihat kami~
AMIN3

p/s : terlalu berat...

hilang!!!aku sedih sesedihnya waaaa...


ke mn sda 'dia' tercicir??waaaa~sedihny
aku syg sgt ngn 'dia'...knp bole hilang~~mn mn??
sum1 help me find back...huhu
aku xsdr bila 'dia' hilang...buka purse baru la aku perasan 'dia' sda hilang waaaaa~
i want to cry ~~=_='

puas sda aku cr merata, still can't find it...pls help me.
adakh ini tanda aku mmg patut lepaskn sumeny huhu~~i still can't
so hopely i can have u once more then i kept safely in my heart..

apa yg hilang??waaaa~aku nngis dlm ati cz airmata xleh kuar la..y?
GAMBAR!!!ckup la itu...

black monday!!


salam isnin yg indah!!waaa...asal isnin ja msti mcm mls huhu
yelaa rest yg 2 hari itu seolah2 mahu d smbung semahu2ny...
mmg dsr org pemls mcm aku nie lalala...mgaku jgn xmgaku hoho
tp dh keja kn,so kena gagahkn diri bgun awl then g mndi air yg sjuk ngeeee~

sekolah..isnin msti ada perhimpunan,nnyi2 lagu yeyeye
~thn lalu~perhimpunan adalh sstu yg aku tggu2~wakakaka..knp??
sbb aku bole tgk 1 urg stdnt...msti xlepas pndg..sj suka2 cz bosan dduk2 lalala~
emmm skg tda sda so perhimpunan itu mnjd sstu yg kosong bg aku.

~name tag aku yg kena pakai tiap kali perhimpunan~


hari nie bdk ting 4 skali lg dlm bln ini mduduki xam..huhu
gerenti drg blur brganda2 ksian2...tabahkan hati anak2 ku
kalian pasti dpt mgharunginy andai mlakukn sstu dgn btul sblmny..percaya la chaiyooo!!!

sekian bebelan pagi2 ini sbb msih ada paper blm abis tanda muahaha


dia yang ku tunggu...akhirnya


salam..wahhh~malam ini mata hamba skali lg susa nk lelap
mgkn td siangnya sungguh byk tidony hehe
so bw skjp sblm tdo then updte blog kesayangan hamba ini...

nk ceta apa ek??yeyeye..
23/10/2010
abg aku dgn selamatny (alhamdullah) menimbang bby boy!!!yahooo..
happy?opcos la lama sda tda bby boy nie dlm fmly aku
tda sbr mau jumpa dia..bila la dpt jumpa nie..bz memanjang jk nie huhu

apa pun berlaku aku syg suma ank2 buah aku
smoga semuany menjd org yg berguna..amin3
gambar??ok ok nti aku amik gambr drg sume..ramai tau tp xle gtau haha..
nti dh tgk kira sndri kehkhehkee,,,

a song of my heart...lalala

~y??ooo...aku suka2 nnyi skg..cz terlalu indah kebosanan ini...makin indah apab kbosanan itu mlahirkan kekecewaan yg melampau2...aiyaaaa~baik nnyi2 dr berkata2 perkara yg tdk baik...

singer ~Bruno Mars
title ~ rest of my life

Everyday i wake up next to a angel
More beautiful than words could say
They said it wouldnt work but what did they know?
Cause years passed and we're still here today
Never in my dreams did i think that this would happen to me

As i stand here before my woman
I cant fight back the tears in my eyes
Oh how could i be so lucky
I must have done something right
And I Promise To Love Her For The Rest Of My Life

Seems like yesterday when she first said hello
Funny how time flys by when you're in love
It took us a lifetime to find each other
It was worth the wait cause i finally found the one
Never In My Dreams Did I Think That This Would Happen To Me

As I Stand Here Before My Woman
I Cant Fight Back The Tears In My Eyes
Oh How Could I Be So Lucky
I Mustve Done Something Right
And I Promise To Love Her For The Rest Of My Life

p/s : listen with empty mks u cry...huhu =_='

menerima seadanya semuanya...


assalammualaikum...minta maaf trlalu jarang 'mgupdate' blog ini...trlalu sbuk rasany..
hendak menulis2 tp bdn dan minda kepenatan so terpksa entry2 yg ada skg pendek2 shj.
i.Allah jika di izinkan sy untuk merasai masa lapang yg panjang,akan sy update blog ini semahu2nya...hehe

3 hari yg lalu ada bday sy yg ke-26....wahh dah bsr sy rupany.
tp bkn nk ceta psl bday sy.nti la ceta tu sy tulis cz byk yg mau d kongsikan..sbr ya kwn2
ntah mcmna smalam bila mata sy susah nk lelap, sbb otak serabut,sy terpikir...

kenapa sy menuntut utk org berbuat sgt baik kpd sy??
kenapa sy mahu di sayangi??
kenapa sy perlu marah utk perkara yg bukan2??
siapa sy utk meminta semua itu??

saat itu sy sedar sy bukan siapa2.
saat itu sy jg sedar sy perlu utk menerima apa shj bkn terlalu demand.
tiada taraf sy d dunia ini menerima layanan yg baik.
tiapa la...sy insan biasa yg kelemahan itu kerap mencacatkn diari kehidupan sy...

sy redha apa berlaku...

p/s : ini bukan nota kecewa cuma kata2 hati utk diri sendiri.

too tired...


too tired...to sick...too fade-up!
i need a break, i need a rest AND i need evrythng go away..............................
so messy~i can't take it anymore..miss my mum huhu
mum they hurt me...can i get a revenge??or just let it be??

sorry for anythng happens...i just can't~
sorry for the stupid thing i wish i didn't do but i do...don't mean at all~

i let u go...u free to go now
wind~pls take away this~~

p/s : how tis happen to me??



suka suki jwb tag..yeyeye

salam...waa br ada ms nk jwb tag yg cik Shiqa link kn td...huhu...so bz la ini hari..tlngkn msuk kls kls kwn cz ayah dia tlh kembali ke rahmatullah kemarin...ucapan takziah kpd Juliana Masinggan ats pemergian ayahnda tercinta, smoga tabah~...so kena amik alih tugas dia kjap, siapkn ketas xam tuk bdk2 form 4, gantikn kls dia...alalalaa c 'pemalas' ini 'terajin' skjp...tlng kwn ba..

ptg nie baru dpt jwb ye cik Shiqa,skali dia bg byk daa..xpe2 aku lg suka..hehe..kena jwb 1 nie..ok..

1) write 5 interesting facts about the person who gave u this award...

~bespal aku sejak belas2 tahun dlo

~kuat nangis (haha)...stay cumel jgk

~shopping maniac aku (sgt2 suka membuang duit ngn dia)

~suka anak2 kecil sbb dia penyayang orgny..(org beso pn bole kalo nak hihi)

~kuat nangis ertiny dia jgk kuat ketawa...hehe


2) write down 10 interesting facts about yourself and your hobby...

~suka bt lawak ( supaya kwn2 aku ktwa dan bole kc appy drg hehe)

~sayangkan binatang2 terutamany kucing (rindu kucing aku kt umah huuuu~)

~anak bongsu En.Otip dan Pn.Ginun..wakakaka...tp tdk manja (kc iya jk)

~keja sbg cikgu...ajar subjek sejarah yg sgt senang :)

~kurang gemar dgn 'stranger' sbb sy pemalu orgny..lalalala~

~keluar rumah utk jln2 msti pkai jam tgn kalo tak gerenti patah blk amik...(dan penah mgis
cz jam tgn gift dr my bro hilang..hoho)

~kdg2 aku suka bersendirian...cuba mencari diri~

~addicted with number (menyebabkan aku suka kumpul duit lama2,kumpul duit yg ada kaitan
dgn diri aku like tarikh lahir, ic num, num matrik trmsuk la num plat keta aku...ahahks

~photoghrapher secret passion aku...cz suka amik gmbr (sbb tu la aku beli D5000 hoho)

~jln2 cr makan, jln2 buang stress, jln2 amik view cntik dan mahu melancong bersama fmly and
kwn2 adalh sstu yg sgt di sukaiiiiiii~

~suka berkawan dgn suma org~janji ikhlas dehhhhh~trmsuk sapa2 yg membaca tag ini.mari berkwn..hehe

~persahabatan itu indah andai niat di hati betul...suka berkata2 (anugerah cik Shiqa utk aku '
Pemikir Agung"...hahaha.lantak laaa


3) Pick your most 10 deserving recipents and describe them...(ok yg nie xsampai 10 sbb aku brje aktif blog..orait)

~Cik Shiqa...sahabat aku dlo,kini dan selamanya jgk dunia dan akhirat.amin3

~Zura...kwn aku sgt slumber.

~Asada...suka tgk gmb2 dan ceta dia nga stdy oversea...hopely 1 day dia jd la follower aku haha

~ok yg lain otw...tgh berusaha mnjd blogger tegar~andai masa mengizinkn.wish me luck

..ok done!!!yeyeye...suma yg di atas adalah benar2 terjadi dan tiada tipu menipu berlaku...wakaka..layan jak laaa~

ceta movie pebret aku...3 idiots


salam~apa aku nk ceta kali nie??..actlly aku sdg menahan diri dr tdo..so pikir2 bgus jgk kalo bw skjp semantara tggu mghrib...tp mslhny aku xtau nk ceta menda bdk oii..hahaha

ok la aku nk ceta sal movie pebret aku!!yeyeye...aku nie orgny sgt universal...wyg melayu bole layan, omputih pn msuk gak..yg bollywood pn kdg2 msuk then sedikit suka ngn kollywood..uiseh~
aku layan sume asalkn bole msuk jiwa...dr thriller,lucu2,seram sejuk... termasuk la yg agak romantik2 gtu..wakaka...paling aku suka tgk wyg berlwn2..best!

so this time aku ceta psl hindi movie pebret aku "3 Idiots"..korang penah tgk tak??aku ckp korang la,rugi x tgk ceta nie..lakonan aktor pebret aku gak hehe Aamir Khan & Kareena Kapoor muahaha..aku dh beli cd ny 1 aku bg ngn kwn aku (cz muka dia iras kareena..haha)..pastu aku beli la 1 lg utk aku......kalo dia senyum mcm bgni la...hihi

nk ceta cket la.dlo aku paling benci ngan c kareena nie,sumpah ats nama kucing2 aku,xtau la napa mgkn dia slalu npk gete (gatal) dlm film2 sblm nie hihi...nta mcm mn pd suatu ketika dia smakin matang dlm lakonan aku pn stat minat.haha..kalo aamir khan jgn ckp la aku dh stat minat sjk tym skola dlo..so cuteeeee n babyface.

Rancho sampai di kolej..

...babak lucu ...papadom plus dot dot...haha



kenapa aku minat ngan ceta 3 idiots nie??kenapa dan mengapa...aku rs 1 sbb nilai persahabatan yg d tunjukkn oleh watak2 dlm ceta nie..1 lg ttg pandangan mrk ttg ilmu @ knowledge,betapa apabila kt mencinta ilmu kita akn snts bahgia dan kurang stress semasa xam..hahah korang caya la ckp aku...bukan semata2 ttg cinta cintun yg cetany smakin byk belambak2 d hamburkn oleh karywan bollywood.huh menyampah!!


kisah 3 idiot??korang nk tau ker??..alah xbest kalo aku ceta..korang kena tgk baru dpt feel mcm mn aku tgk..iaitu biar sda berkali2 aku tgk aku akn tetap menangis pd babak2 tertentu..huhu..sedih la~so tchng my heart...tgk ar,pastu kt komen2..sapa stju tau sapa xstuju bahawa ceta nie..BEST!!..beli cd kt kdai BUT yg ORIGINAL k..


p/s : tag line ceta nie ..."aal izz well (all is well)"...aku slalu bt.haha



Tanam pokok..!


assalammualaikum...cna wkend korang?harap2 sumany ok la kan..aku??...nk kata bosan sepenuhnya tak la kot...ada yang bgus utk di kongsi dan ada jgk yg kurang bgus tp bole d kongsikan jgk..hehe...

mcm besa la sblm ujung minggu tiba kami (aku, sharifah & juma @ warden asrama yg sgt dedikasi hihi) msti plan mau spend our wkend days wit sumtym to avoid being bored!!so plan telah d tetapkn utk pergi ke Mahua!!aku xpenah lg pegi tu tmpt...buat pengetahuan korang, Mahua nie satu tempat rekreasi yg ada air terjun,org slalu g laa..secara khususny aku pn kurang reti lokasiny tp mereka2 kata tempat itu d daerah Tambunan.

sabtu 16/10/2010...sekolah kami join 1 program yg d anjurkn oleh "JPN Sabah~1 Guru 1 Pokok"...so dgn rela ati km pn join la,ke arah bumi hijau katakan..haha...hari sblm tu km dh beli ank pokok kt tamu utk d tanam..aku beli ank pokok "jasmine"...weii aku pn baru knl pokok tu,mk ck yg jual tu kata pokok ini herba pastu bungany cantik..lantak la janji aku ada pkok tuk d tanam.. so hari itu kami pas tanam pokok yg hanya sepokok kepenatanny sgt2 laa...haha,..adeiiii pas tanam pokok blk umah aku tdo zzzz...bgun kul 12 km kuar mkn2 hingga kenyang gila siot..dah tu plan g mahua x jadiiiiiiiiiiiiiiiiiii~~sedih~sbb penat n knyg wakaka..alih2 g umah samsia aka c mumy...sj2 lps bosan...byk ceta erti byk gak gambo..korang tgk laa...


sblm tanam pokok..tk pic dlo sama itu pokok2 :)


first step...kuar tu ank pokok dr beg itam.done


2nd...kc msuk la dgn tnhny skali *bt2 terer*hehe

then kc rata2 la tu tanah...mk it gud!


lastly...tk a pic wit my jasmine~ahaks

...azlan, aku n& sharifah...mcm syok jk kn.hot!

rehat2 pas menanam...wit mis juma

landing tym...wit little lelen

looks like??pembuli..but nice pic

~wat ilike d most~taken by sharifah

...happy sbb dpt berbakti kpd tanah...1 pokok pn jd la dr tiada kn...so korang pn tanam la kt mn2, cz "better late then never"..hehe.little unhappy cz tdk dpt jumpa seseorang...hurmmm.kenapa la susah sgt mau jumpa??nver mine...sy redha jgk...wish dia happy jk la..btw kt msti berani kalo menempuh kehidupan.dare to fail!!...

kebosanan melanda...?


waaaaaaa!!!kenapa aku bole bosan nie??....bgun tdo,aku dh xtau bt apa..
agak2 aku kena blk umah jumpa my mama n bapa..huhu.i miss them alrdy~
of cos la bila dh tym bingung n bosan aku dtg nie,maka dgn penuh syahdu aku akan melayan lagu

~micheal buble~home~


punya feeling nie...mcm mau nangis pn ada tp xda airmata..huhu
aku manja ke??.....tidak mungkin!!!aku hny terlalu sunyi dan mnjd bosan!!

paling aku benci bila bosan~aku akan mula merindui semua!!hahaha...
dari org..kucing aku...sehinggalah saat manis aku dlo2!!
dan aku akn mula memikirkan utk berlari ke langit~kalo bole la..
disebabkan tidak bole...so aku mkn,tdo,mkn tdooooo~saja laaaa!!!

p/s: i need some1 to talk2..haha


bosan!!ertiny aku nk tido...mslhny aku mls...so mcm besa aku jenguk2 ar laman sosial yg ngah hebat pengaruhny FB..trmsuk aku...
ada 1 video yg cgu Rohani aku post then dia komen yg vdeo ini lucu sangat
iaitu sehingga ktwa kuar air mata...wawww!kalo lucu2 mmg aku SUKA!!haha
maka dgn laju aku pn klik play~~
dgn ktwa yg sgt d kntrol aku ktwa yg sorang diri!!wakakakaka...muahahaha..lucu..lawak..
aku x larat la ceta,kalo korang nk rasa kelucuan yg aku rasa..klik la link kt bwh tu..
welcome to d big laugh.hahahaha

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=153611948009309

p/s : tgk reaksi tok imam yg trkejut lelaki tu sambung ckp "wahai"...haha

betapa sayangnya aku kepada mereka..


ketika takdir hidup nyata mengatakan yang aku akan bergelar 'guru'...sungguh aku tidak punya perasaan suka!!!jauh sekali mahu selamanya bergelar cikgu...
sering kali aku menyesal tidak bljr sungguh2 mncapai impian bergelar arkitek..
kecewanya hanya Tuhan yg tahu.

Namun setelah hampir 2 tahun takdir itu aku tempuhi...aku semakin mencintai kerja ini...
semakin kuat hati aku mahu melihat anak didik ku berjaya...
...ingin melihat mereka mampu mengenggam segulung ijazah...
...ingin sekali mereka tersenyum apbila mndpt kptsn stiap kali menempuh kertas ujian...


dan untuk melihat keinginan itu menjadi realiti...MAAFKAN cikgu andai terpaksa...
~menjadikan kalian seperti insan tiada perasaan,selalu di marah~
~memberikan kerja itu ini yg nyata menganggap kalian seperti robot~
~dan selalu telinga kalian mendapat habuan bebelan yg acapkali menganggu hdup~

MAAFKAN aku kerana berbuat begitu dek kerana KEINGINAN utk melihat mereka berjaya suatu hari nanti~~biarkan kebencian itu untuk hari ini...
aku rela hati dan redha...kerana suatu hari yang pasti..
mereka tahu ksh syg itu penyebab segalany...

anak2 didik ku...kalian umpama tunas yg perlu d jaga,,,
yg tumbuhny menjadi harapan kpd keluarga...
..untuk kalian jgk pentingny...

...Tiada kata2 yg mampu mengambarkan sayangny aku kpd mereka...

If Only Through heaven Eyes







"If Only Through Heaven's Eyes"

I never thought you were a fairweather friend
You never let me down, you're true to the end
You’re in the darkest hour, when all was lost
Somehow you left the light on
You faced the wrong and showed the world a thing or two
Stood up for me, for you
And you should know

Some say it wasn’t worth the things we went through
I say it ain’t worth losing you
I hope you know how much you’ve changed all our lives
Someday you’ll see if only through heaven’s eyes

I still remember the things that you said
I keep your words alive I could never forget
Cause in the final hour you made me proud
So proud that I could know you
You told the world its time that they believed in you
You stood for right and truth
And you should know

Some say it wasn’t worth the things we went through
I say it ain’t worth losing you
I hope you know how much you’ve changed all our lives
Someday you’ll see if only through heaven’s eyes

Only through heaven’s eyes ...

And so we can’t forget
We’ve got to keep remembering them all
The ones who took the fall
They did it for us all
And we should learn from it
Stand up if you believe in it
You’ve got to face the world ... be strong

Some say it wasn’t worth the things we went through
I say it ain’t worth losing you
I hope you know how much you’ve changed all our lives
Someday you’ll see if only through heaven’s eyes